فعالان بازار طلا در حال خروج از بازار هستند؟

رالی ارزهای دیجیتال/عبور بیت‌کوین از مرز 46هزار دلار

کدخبر: ۴۳۲۳۹۷
بیت کوین بالای 46 هزار و اتریوم بالای 3 هزار دلار قرار گرفت. گزارشی از سایت لایومینت نقطه آغازین حرکت صعودی اخیر رمزارزها را در جریان قانون‌گذاری برای جمع‌آوری اطلاعات مبادلات رمزارزها جستجو می‌کند.
رالی ارزهای دیجیتال/عبور بیت‌کوین از مرز 46هزار دلار

به گزارش اقتصادنیوز، بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 46 هزار و 638 دلار بود. در ساعت 13 عصر به وقت ایران قیمت بیت کوین بازدهی 24 ساعته مثبت 5 درصدی را به ثبت رسانده و روی 45 هزار و 957 دلار قرار داشت.

سرمایه بازار بیت کوین به 864 میلیارد دلار رسیده بود. بیت کوین در حال بهبود رکورد قیمتی 2.5 ماهه خود است و قیمت آن نسبت به 7 روز گذشته 19 درصد رشد داشت.  رشد قیمت بیت کوین به عنوان جلودار ارزهای دیجیتال پیرو حصول نوعی سازش بین دو دسته از سناتورهای آمریکایی اتفاق افتاد، موضوع بحث این دو دسته این بود که نیاز است اطلاعات مربوط به مبادلات ارزهای دیجیتال برای کنترل و مثلا اعمال مالیات جمع‌آوری شود، بنا بخشی از بسته فراساختاری 550 میلیارد دلاری به این امر اختصاص داده شود، توافقی بین این دو دسته حاصل شد، اما بلومبرگ مدعی است که معلوم نیست طرح ارائه شده رای بیاورد یا خیر. به هر روی گزارشی از سایت لایو مینت نقطه آغازین حرکت صعودی اخیر ارزهای دیجیتال را در کش و قوس این قانون‌گذاری جستجو می‌کند.

به روزرسانی شبکه اتریوم

قیمت اتریوم بعد از ورود به کانال 2 هزار دلار در روز گذشته، امروز دوباره بالای 3 هزار دلار قرار گرفت. قیمت اتریوم در ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت ایران نسبت به 24 ساعت گذشته نزدیک به 7 درصد رشد کرده بود و روی 3 هزار و 146 دلار قرار داشت.

بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 3 هزار و 198 دلار بود و بازدهی 7 روزه این ارز دیجیتال 26 درصد ثبت شده بود. در هفته گذشته شبکه اتریوم یک بروزرسانی گسترده داشت که انتظار می‌رفت هزینه نقل و انتقالات را پایدار کند و میزان عرضه را کاهش دهد، به نظر می‌رسد تاثیر این به روزرسانی بر قیمت اتریوم مثبت بوده است.

gold

در اکوایران ببینید:طمع مردم برای خرید بیت‌ کوین؟

آیا فعالان بازار طلا این بازار را ترک می‌کنند؟

قیمت طلای جهانی در شروع معاملات امروز در حوالی 1738 دلار بود. قیمت طلا در ابتدای معاملات امروز قدری افت کرد و در ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران در حوالی 1730 دلار قرار گرفت. قیمت طلا بعد از انتشار گزارش بازار کار آمریکا در روز جمعه عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده و هنوز نتوانسته است بر مدار صعودی قرار گیرد. این مسئله با رشد ارزهای دیجیتال همراه شده است و این شبهه که قبلا نیز مطرح بود را به ذهن می‌آورد که آیا فعالان بازار طلا با عملکرد ضعیف فلز گرانبها به بازار رمزارزها وارد می‌شوند؟

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید