نگرانی درباره اجتناب مالکان رمز ارزها از پرداخت مالیات

تعلل طلا برای صعود /بیت کوین در کانال 30 هزار

کدخبر: ۴۳۰۷۷۱
برخی مقامات سنا در مورد اجتناب مالیاتی دارندگان ارزهای دیجیتال نگران هستند و اقدام قانونی در این مورد را لازم می‌دانند، ممکن است این امر در بازگشت قیمت بیت کوین به کانال 30 هزار نقشی ایفا کرده باشد.
تعلل طلا برای صعود /بیت کوین در کانال 30 هزار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت بیت کوین تا ظهر امروز بازدهی 24 ساعته منفی سه درصدی را به ثبت رساند. قیمت بیت کوین به کانال 30 هزار دلار وارد شد و روی 38 هزار و 510 دلار قرار گرفت. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 39 هزار و 972 دلار و کمترین قیمت آن 38 هزار و 69 دلار بود. این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته در عبور از مرز 40 هزار دلار ناکام بود و سرمایه آن در حوالی 725 میلیارد دلار نوسان می‌کرد.

دومین ارز دیجیتال مهم دنیا نیز مسیر نزولی را دنبال می‌کرد. قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد افت داشت و روی 2 هزار و 491 دلار قرار گرفته بود. سرمایه بازار اتریوم با این کاهش قیمت به 291 میلیارد دلار رسیده بود.

خریداران ایرانی ارزهای دیجیتال قربانیان تصمیم جدید بایننس؟

اجتناب مالیاتی مالکان رمزارزها به یک مسئله تبدیل شده است

از عواملی که احتمال دارد یک نیروی نزولی بر قیمت بیت کوین و اتریوم وارد کرده باشد، می‌توان به موضع برخی مقامات مجلس سنای آمریکا در مورد ارزهای دیجیتال اشاره کرد. بر این اساس موضع سناتور ارشد "ران وایدن" قابل توجه است. این سناتور آمریکایی می‌گوید: " آمریکایی‌هایی که از پرداخت مالیاتی که به واسطه دارایی‌های رمزارزی خود بدهکارند اجتناب می‌کنند، به یک مسئله جدی تبدیل شده‌اند و لازم است که برای این مسئله یک راه حل درخور پیدا کرد."

ران وایدن در این موضع‌گیری تنها نیست و تعداد زیادی از مقامات سنا معتقدند که تنظیمات قانونی در مورد مبادلات ارزهای دیجیتال باید به گونه‌ای اعمال شود که اطلاعات کافی در اختیار IRS (Internal Revenue Service ) که مسئول جمع‌آوری مالیات است، قرار گیرد. به اعتقاد آن‌ها ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد باید از طریق اعمال تنظیمات قانونی برطرف شود و آنچه تا به حال در این مورد انجام شده ناکافی بوده است.

104902147-RTX3SM45-gold

تعلل قیمت طلای جهانی برای صعود

قیمت طلا در شروع معاملات روز گذشته در حوالی 1812 دلار قرار داشت. انتظار می‌رفت قیمت طلا به اظهارات روز چهارشنبه رئیس فدرال رزرو واکنش مثبت نشان دهد. قیمت طلا در طول معاملات روز گذشته تا 1820 دلار نیز بالا رفت، اما در پایان معامات روی 1813 دلار قرار گرفت.

قیمت طلا در شروع معاملات امروز روی 1810 دلار قرار داشت و با ثبت نوساناتی کم‌دامنه تا ظهر امروز در همین حدود باقی ماند. باید دید آیا در ادامه معاملات قیمت طلا بر مدار صعود قرار می‌گیرد یا خیر. مرز 1820 دلار برای طلا مهم است و عبور قیمت طلا از این مرز انتظارات افزایشی در بازار فلز گرانبها را تقویت می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید