قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

پیش‌بینی نوسانات جهانی طلا در هفته جاری!

کدخبر: ۴۳۰۲۷۰
اقتصادنیوز: آمریکا به پیشرفت مقتضی برای تغییر سیاست پولی دست نیافته است. واکنش طلا به این اظهار نظر چه خواهد بود؟ زیرساخت اتریوم مقاصدی که شرکت‌های بزرگی مانند آمازون دارند را بهتر از بیت کوین برآورده می‌کند.
پیش‌بینی نوسانات جهانی طلا در هفته جاری!

به گزارش اقتصادنیوز بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 42 هزار و 542 دلار و کمترین قیمت آن 41 هزار و 11 دلار بود. قیمت بیت کوین در حوالی ساعت 13 عصر به وقت ایران 41 هزار و 770 دلار بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حوالی 784 میلیارد دلار ثبت شده بود. بازدهی بیت کوین در 24 ساعت گذشته جزئی اما مثبت بود، اما بازدهی 7 روزه آن نزدیک به 21 درصد بود.

قیمت دومین ارز دیجیتال مهم دنیا در حوالی ساعت 13 عصر به وقت ایران 2 هزار و 599 دلار بود. بازدهی 24 ساعته اتریوم حدود 5.5 درصد بود و قیمت آن طی 7 روز گذشته حدود 20 درصد رشد داشت. سرمایه بازار اتریوم در نتیجه این رشد قیمت به 304 میلیارد دلار رسید.

apps.8581.13922709506581639.522e9d09-e192-44ff-96c6-faf58f5ef5dc

زیرساخت اتریوم نسبت به بیت کوین برتر است

از جمله علل رشد اخیر قیمت بیت کوین و اتریوم آگهی شرکت آمازون برای استخدام کارشناس ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین بعلاوه اظهارات ایلان ماسک عنوان می‌شود ("ایلان ماسک اخیرا عنون کرده بود که بخش مهمی از دارایی وی، تسلا و SpaceX را بیت کوین و اتریوم تشکیل داده است و به نوعی این دو ارز دیجیتال را تایید کرد"). اما برخی تحلیل‌گران معتقدند برای مقاصدی که شرکت‌هایی مانند آمازون مدنظر دارند، اتریوم می‌تواند کارآمدتر باشد، زیرا زیرساخت آن قابلیت‌هایی دارد که امکان گسترش حوزه استفاده از ارزهای دیجیتال را بهتر فراهم می‌کند.

آیا رشد قیمت طلا ادامه خواهد یافت؟

طلای جهانی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته رقم‌هایی بالای 1830 دلار را به ثبت رساند و در پایان معاملات هفته گذشته روی 1814 دلار قرار گرفت. علت اصلی رشد قیمت طلا اظهارات رئیس فدرال رزرو در روز چهارشنبه هفته گذشته عنوان می‌شود و قسمتی از سخنان وی که بر ادامه سیاست‌های انبساطی تاکید داشت به طور خاص توجه فعالان بازار طلا را به خود جلب کرد. بر این اساس جروم پائول گفت: " آمریکا به پیشرفت‌های بنیادی بیشتر که امکان کاهش خرید دارایی توسط بانک مرکزی را فراهم کند دست نیافته است." این به آن معنی است که بانک مرکزی به خرید 120 میلیارد دلار دارایی در ماه ادامه می‌دهد. بنابراین جهت سیاست پولی فدرال رزرو فعلا به صورت جدی تغییر نخواهد کرد. در نتیجه اظهارات رئیس فدرال رزرو امیدها به آینده طلا افزایش یافته است. فردا اولین روز کاری بازار طلای جهانی است و باید دید تاثیر سخنان جروم پائول بر قیمت فلز گرانبها ادامه خواهد یافت یا اینکه قیمت طلا بازگشت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید