کاردانو، ارز دیجیتال سبز باز هم رکورد زد

معرفی دو عامل عبور طلا از مرز 1800 دلار

کدخبر: ۴۳۵۴۹۱
اقتصادنیوز: با انتشار گزارش شاخص خرید کالاهای فرآوری شده، امکان دارد فدرال رزرو تیپرینگ را به تعویق بیاندازد. این مسئله و تضعیف شاخص دلار باعث رشد قیمت طلا و عبور آن از 1800 دلار شد.
معرفی دو عامل عبور طلا از مرز 1800 دلار

به گزارش اقتصادنیوز قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 55 دقیقه صبح به وقت ایران روی 49 هزار و 664 دلار قرار داشت. بازدهی 24 ساعته بیت کوین منفی بود و قیمت آن به زیر 50 هزار دلار بازگشته بود. سرمایه بازار بیت کوین به دنبال این افت قیمت به 933 میلیارد دلار رسیده بود.  از اخباری که بر قیمت بیت کوین تاثیر منفی می‌گذارند می‌توان به اظهار نظر دیوان عالی استان شاندونگ شمالی در چین اشاره کرد. این دادگاه به صورت عمومی اعلام کرد که ارزهای دیجیتال توسط قانون حمایت نمی‌شوند.

بیت کوین

پی پل خدمات رمزارزی ارائه می‌دهد

در ساعت 12 و 55 دقیقه صبح به وقت ایران، قیمت اتریوم نسبت به 24 ساعت گذشته تقریبا بدون تغییر بود. قیمت دومین ارز دیجیتال مهم دنیا روی 3 هزار و 340 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم در این ساعت 392 میلیارد دلار بود.  از اخبار مثبت در حوزه رمزارزها می‌توان به امکانات جدیدی که کمپانی پی پل (یک شرکت چند ملیتی آمریکایی که خدمات پرداخت آنلاین را در شمار زیادی از کشورها ارائه می‌دهد) ارائه خواهد داد اشاره کرد. این کمپانی در حال فراهم آوردن امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق حساب کاربری "پی پل" است.

کاردانو باز هم رکورد زد

رشد قیمت سومین ارز دیجیتال مهم دنیا ادامه یافت. تغییرات قیمتی کاردانو در 24 ساعت گذشته مثبت بود و این ارز دیجیتال باز هم رکورد قیمتی همه دوران خود را ارتقا داد. بیشترین قیمت 24 ساعت گذشته کاردانو و رکود قیمتی همه دوران آن 2.97 دلار ثبت شده و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به حدود 94 میلیارد دلار رسیده است. کاردانو در سال 2015 به وجود آمد و از زیرساختی استفاده می‌کند که به اعتقاد متخصصین ارزهای دیجیتال با معیارهای محیط زیستی سازگاری زیادی دارد.

علت عبور طلا از 1800 دلار

قیمت طلای جهانی روز گذشته بالای 1800 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز نزدیک 1801 دلار قرار داشت. قیمت طلا تا 1804 دلار نیز بالا رفت و در ساعت 13 عصر به وقت ایران روی 1801 دلار بود. تحلیل‌گران افت شاخص دلار در روز گذشته را در عبور طلا از مرز 1800 دلار موثر می‌دانند. علت دیگر به انتشار شاخص خرید کالاهای فرآوری شده مربوط می‌شود. شاخص خرید کالاهای فرآوری شده پایین‌تر از حد انتظار بود. ممکن است این مسئله باعث شود، فدرال رزرو زمان شروع کاهش خرید دارایی را( که یک سیاست انقباضی است ) عقب بیاندازد. تحلیل‌گران این دو عامل را علت اصلی رشد قیمت طلا عنوان می‌کنند.

امیدواری به آینده قیمت طلا

تحلیل‌گران معتقدند مسئله تورم، کم‌آبی و مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار بر بازار هستند. آن‌ها معتقدند تورم در حال حاضر بالاست، اگر تورم در نزدیکی 5.5 درصد باقی بماند، و بازدهی اوراق در نزدیکی 2.5 درصد باشد، نگه‌دارندگان اوراق رفته رفته اوراق خود را به فروش می‌رسانند و در آن صورت تقاضا برای طلا افزایش خواهد یافت. این تحلیل‌گران معتقدند در شرایط حاضر قیمت طلا و نرخ بهره با هم افزایش خواهند یافت، زیرا ما در شرایط عادی نیستیم و شرایط تورمی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید