گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

شناسایی عوامل نوسانات امروز دلار + نمودار

کدخبر: ۴۳۸۸۵۵
اقتصادنیوز: امروز 16 شهریور 1400 قیمت دلار آمریکا در ابتدای معاملات افزایش یافت، اما در ادامه روند نزولی پیدا کرد.
شناسایی عوامل نوسانات امروز دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار آمریکا عصر دیروز روی 27 هزار و 10 تومان قرار داشت.این رقم در شروع معاملات امروز را با 27 هزار و 180 تومان آغاز کرد. افزایش تقاضای نوسان‌گیران با نزدیک شدن قیمت دلار به مرز 27 هزار تومان احتمالا در رشد قیمت موثر بود. قیمت دلار در طول معاملات امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند و در نهایت روی 27 هزار و 120 تومان قرار گرفت. افزایش فروش دلار با نزدیک شدن به مرز حساس بالایی (27 هزار و 200 تومان) نیز احتمالا در در افت قیمت دلار نقش داشته است.

بازدهی بازارها 16 شهریور 1400

قیمت درهم بالای مرز حساس قرار گرفت

قیمت درهم امارات عصر روز گذشته روی 7 هزار و 385 تومان قرار داشت. در شروع معاملات امروز قیمت درهم همراه با رشد دلار افزایش یافت و روی 7 هزار و 410 تومان قرار گرفت. دامنه نوسان قیمت درهم در طول معاملات امروز محدود بود. قیمت درهم در آخرین ساعات معاملات روی همان نزخ ابتدای کار، یعنی 7 هزار و 410 تومان قرار داشت.

مقاومت سکه در مقابل کاهش قیمت

قیمت طلای جهانی در اولین ساعات معاملات امروز مسیر کاهشی را دنبال کرد و در ساعت 15 و 45 دقیقه عصر به وقت ایران زیر مرز حساس 1820 دلار و روی 1810 دلار قرار داشت. قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در ابتدای کار با رشد 50 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 100 هزار تومان قرار گرفت. اندازه حباب قیمتی سکه بزرگ شده بود و سکه در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز روی 12 میلیون و 140 هزار تومان قرار گرفت.

عرضه دلار بالای متوسط قرار گرفت

روز گذشته حجم عرضه دلار زیر متوسطی که از 7 فروردین به دست می‌آید، قرار گرفت. حجم عرضه دلار امروز نسبت به روز گذشته 38 درصد رشد کرد و دوباره بالای متوسط قرار گرفت.

بازدهی بازارها 16 شهریور 1400

حجم عرضه دلار امروز 7 میلیون و 782 هزار بود. قاعدتا میان افزایش عرضه و روند صعودی قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز ارتباط وجود داشته است. در ادامه معاملات نیز عرضه دلار متشکل می‌توانست دلار آزاد را وارد روند نزولی کرده باشد.

بازدهی بازارها 16 شهریور 1400

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند، اما در ادامه احتمالا تحت تاثیر افزایش عرضه در بازار متشکل قرار گرفت و قدری کاهش یافت. قیمت درهم بالای مرز 7 هزار و 400 تومان قرار گرفت. قیمت سکه امامی با وجود افت قیمت طلای جهانی رشد کرد، اندازه حباب قیمتی سکه بزرگ شده بود و سکه در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد.

بازدهی بازارها 16 شهریور 1400

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید