عرضه بالا، صعود قیمت دلار را متوقف نکرد

عبور دلار از مرز حساس/ واکنش سکه به صعود دلار

کدخبر: ۴۳۹۳۲۰
با وجود عرضه بالای دلار در روز گذشته، قیمت دلار امروز رقم‌هایی بالای مرز 27 هزار و 800 تومان را به ثبت رساند. عبور دلار از این مرز روند کاهشی قیمت سکه را معکوس کرد.
عبور دلار از مرز حساس/ واکنش سکه به صعود دلار

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 530 تومان بود. تحلیل‌گران احتمال اینکه قیمت دلار بتواند در روز جاری از مرز حساس 27 هزار و 800 تومان عبور کند را قابل توجه ارزیابی می‌کردند. از طرفی موانعی مانند عرضه بالای دلار در بازار متشکل و رفتار احتیاطی معامله‌گران در پایان هفته می‌توانست مانع عبور دلار از مرز حساس 27 هزار و 800 تومان شود.

قیمت دلار از مرز 27 هزار و 800 تومان عبور کرد

قیمت دلار آمریکا معاملات امروز را با رشد 130 تومانی نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد و روی 27 هزار و 660 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ابتدای معاملات روز پنج‌شنبه قدری افت کرد و در ساعت 12 ظهر روی 27 هزار و 620 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه دوباره رشد کرد و در حوالی ساعت 13 عصر روی 27 هزار و 830 تومان قرار گرفت و ااز مرز 27 هزار و 800 تومان عبور کرد، اما هنوز بالای این مرز تثبیت نشده بود و حول آن نوسان می‌کرد.

عرضه دلار در مقابل اخبار برجامی

حجم عرضه دلار متشکل در روز گذشته بالا بود. دیروز عرضه دلار متشکل 29 درصد رشد داشت و روی 10 میلیون و 54 هزار قرار گرفت. روز گذشته پنجمین روز پر عرضه سال جاری بود، احتمالا این مسئله تا حدی روند صعودی قیمت دلار را تعدیل کرد.

J1

مقدار عرضه دلار در روز جاری 35 درصد از روز گذشته پایین‌تر بود و روی 6 میلیون و 495 هزار قرار داشت، با این وجود نمی‌توان گفت عرضه دلار امروز پایین بود، زیرا حجم عرضه امروز بالای متوسط سال جاری قرار داشت و علاوه بر این بازه زمانی معاملات روز پنج‌شنبه کوتاه‌تر هستند.

J2

در حالی که عرضه بالای دلار به عنوان یک نیروی نزولی بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذاشت، اخباری که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده بودند عمدتا به مذاکرات احیای برجام مربوط می‌شدند. بر این اساس تعلل ایران برای بازگشت به مذاکرات نگرانی‌هایی را ایجاد کرده و اظهار نظرهایی مبنی بر عدم همکاری مقتضی ایران با آژانس مطرح می‌شود.

J3 (20)

افت قیمت سکه در شروع معاملات امروز

قیمت طلای جهانی روز گذشته کار خود را زیر 1790 دلار به پایان رساند و ظهر امروز روی 1791 دلار قرار داشت. قیمت طلا هنوز به طور معنادار رشد نکرده بود و زیر 1800 دلار نوسان می‌کرد.

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 200 هزار تومان بود. قیمت سکه در معاملات پشت خطی شب گذشته رشد کرد و رقم‌هایی بالای مرز حساس 12 میلیون و 200 هزار تومان را به ثبت رساند.

قیمت سکه معاملات امروز را با افت 150 هزار تومانی نسبت به نرخ عصر روز گذشته آغاز کرد و روی 12 میلیون و 50 هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت 27 هزار و 620 تومان برای دلار، اندازه حباب سکه حدود 3.5 درصد به دست می‌آمد. کاهش قیمت سکه احتمالا تحت تاثیر ناکامی قیمت طلای جهانی در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار اتفاق افتاد. به هر روی قیمت سکه در ادامه تحت تاثیر رشد قیمت دلار مسیر افزایشی را در پیش گرفت و در ساعت 13 عصر به وقت ایران روی 12 میلیون و 100 هزار تومان قرار داشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در طول معاملات امروز رشد کرد و رقم‌هایی بالای مرز 1800 دلار را به ثبت رساند. قیمت سکه در ابتدای امر کاهش داشت ولی در ادامه تحت تاثیر رشد قیمت دلار، مسیر صعودی را در پیش گرفت.

J4 (11)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید