بازار جهانی در اولین روز کاری چگونه عمل کرد؟

بیت کوین ترسید/دستگیری توسعه دهنده اتریوم

کدخبر: ۴۴۳۶۱۸
در روزی که گذشت بازارهای ارزهای دیجیتالی روند کاهشی پیدا کردند اما قیمت طلا ثابت ماند.
بیت کوین ترسید/دستگیری توسعه دهنده اتریوم

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در معاملات دوشنبه آمریکا تقریباً ثابت ماند. به نظر می رسد  خرید ملایمی قبل از رویدادهای کلیدی گزارش هزینه های دولت آمریکا که در اواخر این هفته رخ می دهد ، با وضعیت فنی نزولی طلا در کوتاه مدت جبران می شود. قیمت طلا در دسامبر(دی) آخرین بار 0.40 دلار افزایش یافت و به 1752 دلار و 20 سنت رسید. نقره دسامبر آخرین بار 0.265 دلار افزایش یافت و به 22.69 دلار در هر اونس رسید.

تمرکز این هفته بر هزینه های دولت آمریکا است. بسته زیرساختی رئیس جمهور بایدن برای رای گیری در مجلس نمایندگان در روز پنجشنبه تعیین خواهد شد، در حالی که بودجه دولت آمریکا نیمه شب پنجشنبه به پایان می رسد ، که اگر تمدید نشود ، بخشی از دولت روز جمعه تعطیل می شود. اگر به نظر برسد که دولت آمریکا می تواند تا حدی تعطیل شود ، برخی نگرانی ها در بازار ممکن است اواخر این هفته ظاهر شود.

در اخبار دیگر ، کشورهای اروپایی و چین با کمبود انرژی روبرو هستند که انتظار نمی رود به این زودی ها برطرف شود. این نشان می دهد که قیمت نفت خام و گاز طبیعی تا مدتی دیگر همچنان بالا خواهد ماند. این یک عنصر اساسی صعودی برای بخش عمده ای از کالاهای خام از جمله فلزات است.

شاخص دلار آمریکا کمی تقویت شد. قیمت های آتی نفت خام Nymex در بالاترین حد در سه سال گذشته قرار دارند و در حدود 75.40 دلار در هر بشکه معامله می شوند. این نیز برای فلزات صعودی است. بازدهی اسکناس 10 ساله خزانه داری آمریکا در حال حاضر 1.446 درصد است. افزایش اخیر اوراق قرضه برای طلا و نقره امن ، نزولی است.

بیت کوین

ترس در بازار بیت کوین

کاهش هفته گذشته بیت کوین (BTC) که قیمت بیت کوین را از 47هزار و 358 دلار به 43هزار و 178 دلار کاهش داد ، ترس از فروش مجدد را افزایش داده است.

تحلیلگر مستقل بازار ، نونیا بیزنیز ، فرکتال نزولی را در نمودارهای هفتگی بیت کوین در مورد میانگین متحرک نمایی 21 هفته ای آن (EMA) نشان داد.

coindesk-BTC-chart-2021-09-27

دستگیری توسعه دهنده اتریوم

ویرجیل گریفیت ، توسعه دهنده اتریوم ، متهم به توطئه در پرونده تحریم های کره شمالی در آمریکا بوده است. او متهم به نقض قوانین تحریم های آمریکا ، در توافق با دادستان های فدرال به گناه خود اعتراف کرد.

گریفیت به اتهام توطئه برای نقض قانون اختیارات اضطراری بین المللی در روز دوشنبه در دادگاه نیویورک اعتراف کرد. او بین 63 تا 78 ماه در زندان می ماند. او در ژانویه 2022 محکوم  شد.

توسعه دهنده در نوامبر 2019 پس از ارائه سخنرانی در زمینه ارزهای رمزپایه و بلاک چین در کنفرانسی در کره شمالی ارائه داد، در آوریل همان سال دستگیر شد.همین اتفاق موجب کاهش بیش از ۳ درصد ارزش اتریوم شد.

coindesk-ETH-chart-2021-09-27

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید