رونمایی از دشمن شماره یک بیت کوین

دلار به قله یک سال رسید، طلا به قعر شش هفته

کدخبر: ۴۴۴۰۹۹
در روزی که گذشت قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در شش هفته گذشته رسید.
 دلار به قله یک سال رسید، طلا به قعر شش هفته

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آمریکا پایین آمد و به پایین ترین حد در شش هفته گذشته رسید ، زیرا شاخص دلار به بالاترین سطح 11 ماهه رسید و شاخص های سهام آمریکا از فشار فروش  روز سه شنبه گریخت. گریز از ریسک  قیمت نقره را نیز  به پایین ترین سطح در 14 ماه گذشته رسید. آخرین معاملات آتی طلا در ماه دسامبر(دی) با 12.70 دلار کاهش به 1724.80 دلار رسید. نقره دسامبر(دی) آخرین بار با 0.947 دلار کاهش به 21.515 دلار در هر اونس رسید.

هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش به 1725.26 دلار رسید. معاملات آتی طلا در آمریکا 0.8 درصد کاهش یافت و به 1722.9 دلار رسید.

دلار در برابر ارزهای دیگر به بالاترین سطح یک سال اخیر رسید. دلار آمریکا در شرف بهترین عملکرد خود از سال 2015 است.  شک هایی در مورد بهبود جهانی از همه گیری کووید بوجود آمده و واشنگتن در مذاکرات سقف بدهی که ممکن است منجر به تعطیل دولت شود ، دچار مشکل شده است. این دو موضوع موجب افزایش ارزش دلار شده است. چین نیز با مشکل تنگنای قدرت و نگرانی های بخش دارایی که اقتصاد آن را تحت تاثیر قرار داده است، دست و پنجه نرم می کند.

 

gold

صدمه دولت به بیت کوین

نانسی وندن هوتن ، اقتصاددان ارشد آکسفورد ، می گوید: « بازار رمز ارزها به اندازه کافی از  محدودهایت عبور کرده است  اما من فکر می کنم که اضطراب و بی ثباتی به سرعت وارد بازار ارزهای دیجیتالی خواهد شد.»

اقتصاددانان هشدار می دهند که اگر دولت آمریکا در پرداخت بدهی ها و انجام سایر تعهدات قانونی خود مانند تأمین بودجه تأمین اجتماعی و حقوق سربازان عمل نکند ، بازارها ممکن است دوباره دچار یک تکان شدید شوند و به نظر نمی رسد راه حل سریع برای آنها وجود داشته باشد.

همچنین ایلان ماسک با اشاره به اینکه نمی‌توان ارزهای دیجیتال را از بین برد، اظهار داشت که مقامات می‌توانند با وضع قوانین سخت‌گیرانه، تنها پیشرفت آن‌ها را کندتر کنند. و از دولت خواست کاری نکنند. از دید این افراد دولت ها دشمن شماره یک بیت کوین هستند.

coindesk-BTC-chart-2021-09-29

ثروتمندان در بازار ارزهای دیجیتالی

اورلاندو براوو ، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری خصوصی توما براوو ، امروز به CNBC گفت که او سرمایه گذار بیت کوین است و معتقد به افزایش ارزش آن در سال های آینده است.

براوو در مورد بیت کوین گفت: « موسسات به تازگی شروع به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی کرده اند ، و هنگامی که این اتفاق بیفتد ، فکر می کنم در طول سالها به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.»

توما براوو دارای بیش از 83 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت است.

در شرایطی که درگیری شدید در کنگره آمریکا خطر نکول در بدهی 28 تریلیون دلاری دولت را افزایش می دهد ، برخی از معامله گران ارزهای رمزنگاری شده گمانه زنی می کنند که آیا این محدودیت ممکن است باعث کاهش قیمت بیت کوین شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید