قیمت بیت کوین و اتریوم کاهش یافت

علت خیز ناموفق قیمت طلا به سمت مرز 1800 دلار

کدخبر: ۴۴۶۰۳۰
اقتصادنیوز: آمارهای ایجاد شغل در آمریکا پایین‌تر از حد انتظار بود.
علت خیز ناموفق قیمت طلا به سمت مرز 1800 دلار

به گزارش اقتصادنیوز تغییرات قیمتی بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود و قیمت این رمزارز در ساعت 12 و 42 دقیقه عصر به وقت ایران روی 54 هزار و 686 دلار قرار داشت. بازدهی 7 روزه بیت کوین همچنان مثبت و نزدیک به 15 درصد ثبت شده بود. سرمایه بازار بیت کوین حدود 1.03 تریلیون دلار بود و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 3.5 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز مانند بیت کوین بازدهی 24 ساعته منفی و بازدهی 7 روزه مثبت را به ثبت رسانده بود. قیمت این ارز دیجیتال در حدود 3 هزار و 583 هزار دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به 421 میلیارد دلار رسیده بود. بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته حدود 3.1 درصد اختلاف داشتند.

بیت کوین

آمارهای ضعیف اشتغال و واکنش قیمت طلا

قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه توانست رقم‌هایی بالای 1780 دلار را به ثبت برساند. قیمت طلا در نیمه دوم معاملات روز جمعه افت کرد و درنهایت روی 1757 دلار قرار گرفت. با وجود اینکه قیمت طلا نتوانست سطوح بالای 1780 دلار را حفظ کند، خیز قیمت فلز گرانبها به سمت مرز 1800 دلار امیدواری‌ها در بازار طلا را افزایش داد. علت اصلی حرکت صعودی قیمت طلا گزارش‌های ضعیفی که در مورد ایجاد شغل در آمریکا منتشر شد، عنوان می‌شود، بر این اساس در ماه گذشته 194 هزار شغل ایجاد شد که بسیار پایین‌تر از مقدار مورد انتظار یعنی 490 هزار بوده است. البته آمارهای مربوط به بازار کار کاملا هم منفی نبودند. نرخ بیکاری در ماه گذشته به 4.8 درصد افت کرد، این در حالی است که نرخ بیکاری در ماه پیش از ماه قبل 5.2 درصد بود و انتظار می‌رفت، نرخ بیکاری به 5.1 درصد برسد. علاوه بر این بانک مرکزی آمریکا گفت که داشتن یک نیروی کار سالم در مسیر توسعه ضروری است. یعنی مسئله پاندمی هنوز برای فدرال رزرو برجسته است. این آمارها و اظهارنظرها باعث شد، این تصور شکل گیرد که فدرال رزرو ممکن است در مورد برنامه‌های انقباضی خود تعلل کند و کاهش خرید دارایی را تا پیش از شروع سال جدید عملی نکند. تحلیل‌گران علت اصلی خیز طلا به سمت مرز 1800 دلار را نیز همین می‌دانند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید