گزارش اقتصادنیوز از بازارهای جهانی

واکنش قیمت طلا به نزدیک شدن شاخص دلار به رکورد یک ساله

کدخبر: ۴۴۵۴۷۴
اقتصادنیوز: ویتنام و هند در حال گسترش شبکه استفاده از ارزهای دیجیتال در آسیای مرکزی و جنوبی اند..
واکنش قیمت طلا به نزدیک شدن شاخص دلار به رکورد یک ساله

به گزارش اقتصادنیوز تغییرات قیمتی بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بود و قیمت این ارز دیجیتال در ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه عصر به وقت ایران روی ۵۰ هزار و ۷۰۶ دلار قرار داشت. بیشترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ هزار و ۸۴۰ دلار ثبت شده بود و کمترین قیمت آن ۴۹ هزار و ۶۰۸ دلار بود. بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴.۵ درصد اختلاف داشتند و سرمایه بازار این ارز دیجیتال به ۹۵۵ میلیارد دلار رسیده بود.

بر خلاف بیت کوین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته افت کرده و به ۳ هزار و ۳۷۵ دلار رسیده بود. عملکرد ۷ روزه اتریوم مثبت بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حدود ۳۹۹ میلیارد دلار ثبت قرار داشت. بیشترین و کمترین قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵.۲ درصد اختلاف داشتند.

هند شبکه استفاده از بیت کوین را گسترش می دهد

بیت کوین

قرار گرفتن بیت کوین بالای ۵۰ هزار دلار در یک ماه گذشته سابقه نداشت و گزارش هایی به چشم می خورد مبنی بر اینکه هند و ویتنام در حال گسترش شبکه های استفاده از بیت کوین در  آسیای مرکزی و جنوبی هستند. بر اساس گزارش ها بازار هند در طول یک سال گذشته ۶۴۱ درصد رشد کرده است. احتمالا قبول کردن بیت کوین توسط این کشورها به رشد قیمت این ارز دیجیتال در بلند مدت کمک کرده است.

قیمت طلای جهانی کاهش یافت

قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز عملکرد خوبی نداشت و تا نزدیکی ۱۷۴۵ دلار نیز افت کرده بود. قیمت طلا در ساعت ۱۲ و ۵۱ دقیقه عصر به وقت ایران در حدود ۱۷۴۸ دلار قرار داشت. علت اصلی افت قیمت طلا تقویت شاخص دلار و نزدیک شدن آن به رکورد یک ساله اش عنوان می شود. بعلاوه برنامه فدرال رزرو برای کاهش خرید دارایی تا انتهای سال جاری همچنان بر قیمت طلا فشار می آورد. قیمت طلا روزهای سختی را طی می کند اما بانک سرمایه گذاری جفریز می گوید که طلا و بیت کوین همچنان مهم ترین موانع در مقابل تورم (البته در بلند مدت) هستند و با توجه به اینکه اقتصاد جهانی توسط بروز رکودهای تورمی تهدید می شود سرمایه گذاری بلند مدت روی این دارایی ها می تواند سودآور باشد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید