رمز ارزها در خدمت باجگیرها هستند؟

ترس بیت کوین و اتریوم از بایدن/ تضعیف یک رابطه در بازار طلا

کدخبر: ۴۱۷۷۲۹
مقامات آمریکایی معتقدند ارزهای دیجیتال فعالیت باج‌افزارها را گسترش داد و بر لزوم اقدام در این مورد تاکید دارند،جو بایدن در این مورد سخنرانی دارد و قیمت بیت کوین تحت تاثیر این اخبار افت کرد.
ترس بیت کوین و اتریوم از بایدن/ تضعیف یک رابطه در بازار طلا

به گزارش اقتصاد نیوز- کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 32 هزار و 280 دلار و بیشترین قیمت آن 36 هزار و 744 دلار ثبت شده است.

در ساعت 13 و 30 دقیقه عصر به وقت ایران بازدهی 24 ساعته و هفتگی بیت کوین نزدیک به منفی 9 درصد و سرمایه بازار این ارز دیجیتال نزدیک به 620 میلیارد دلار بود.

به اعتقاد تحلیل‌گران افت قیمت بیت کوین با برنامه بایدن برای سخنرانی در مورد ارزهای دیجیتال در ارتباط بود. مقامات آمریکایی بر لزوم ارائه یک برنامه عملی در مورد حملات باج‌افزارها (باج‌افزار یا به انگلیسی Ransomware روی سامانه محدودیت ایجاد می‌کنند. ایجادکننده باج‌افزار برای برداشتن محدودیت درخواست باج می‌کند.) تاکید دارند. از قرار معلوم این موضوع در نشست گروه G7 در پایان هفته بررسی می‌شود و بایدن در مورد نقش ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزارها صحبت خواهد کرد. تحلیل‌گران افت قیمت بیت کوین را با موضع‌گیری مقامات آمریکایی و انتشار اخبار اشاره شده مرتبط می‌دانند.

البته افت قیمت در بازار ارزهای دیجیتال به بیت کوین محدود نشد و قیمت دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا یعنی اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته حدود 10 درصد و در هفت روز گذشته حدود 2 درصد افت کرد. اتریوم در 24 ساعت گذشته بین 2 هزار و 438 دلار و 2 هزار و 845 دلار نوسان داشت و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در ساعت 14 و 5 دقیقه عصر به وقت ایران روی 295 میلیارد دلار بود.

Ransomware-Attack_small

طلای جهانی و اوراق خزانه

قیمت طلا معاملات روز سه‌شنبه را با قیمت 1896 دلار آغاز کرد، طلا در ساعات ابتدایی معاملات قدری رشد کرد، اما در این مقطع نتوانست سطح 1900 دلار را پس بگیرد. قیمت طلا دوباره افت کرد و در ساعت 14 و 35 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1891 دلار قرار داشت.

در اکوایران ببینید:وضعیت بیت کوین قرمز شد

ناکامی طلا در پس گرفتن مرز 1900 دلار در حالی اتفاق افتاد که تغییرات بازدهی اوراق ده‌ساله خزانه‎‌داری آمریکا منفی بود و بازدهی این اوراق زیر مرز 1.6 درصدی نوسان می‌کند، در نقطه مقابل شاخص دلار تغییرات مثبت را به ثبت رساند و بالای 90 نوسان می‌کند.  علاوه بر این همبستگی منفی بین بازدهی اوارق خزانه و قیمت طلای جهانی قدری تضعیف شده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک