یوآن؛ یک متغییر تاثیرگذار بر دلار و طلا

بازدهی مثبت ارزهای دیجیتال/طلای جهانی زیر 1900 دلار ایستاد

کدخبر: ۴۱۶۷۸۱
طلای جهانی به زیر 1900 دلار کشیده شد و پیمودن روند قانونی‌سازی ارزهای دیجیتال نوظهور در هندوستان با سیر صعودی در بازار رمزارزها همراه بود.
بازدهی مثبت ارزهای دیجیتال/طلای جهانی زیر 1900 دلار ایستاد

به گزارش اقتصاد نیور، طلای جهانی معاملات روز پنج‌شنبه را با روند نزولی آغاز کرد و از حوالی 1905 دلار تا نزدیکی 1890 دلار افت کرد. 

متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

امروز تغییرات شاخص دلار و بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا مثبت بود. شاخص دلار بالای 90 قرار دارد و بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز بالای مرز حساس 1.6 درصد نوسان می‌کند. در حالی که برخی از تحلیل‌گران محرک اصلی طلا در هفته‌های اخیر را تضعیف دلار عنوان می‌کردند، عده‌ای دیگر با نظر فدرال رزرو موافقند که تورم در شرایط کنونی مسئله نگران‌کننده‌ای نیست.

آن‌ها معتقدند وقتی تورم یک مسئله نگران‌کننده باشد باید از قبل آن را مشاهده کرد و ما در واقع چیزی که تاییدکننده تورم بالا و پایدار باشد مشاهده نمی‌کنیم. حتی برخی کارشناسان بروز رکود اقتصادی را محتمل می‌دانند. به نظر ایشان تعیین کننده اصلی روند دلار و به تبع آن طلا در شرایط کنونی ارزش یوآن است.

stack-of-golden-bars-in-the-bank-vault-60756080_16x9

بازدهی مثبت در بازار ارزهای دیجیتال

امروز بازدهی ارزهای دیجیتال امیدوارکننده بود. بازدهی 24 ساعته 50 ارز دیجیتالی که بیشترین سرمایه را در بازار رمزارزها داشتند مثبت بود. علاوه بر این بازدهی هفتگی سه ارز دیجیتال مهم یعنی بیت کوین، اتریوم و باینانس مثبت ثبت شده بود.

تحلیل‌گران روند صعودی ارزهای دیجیتال را با روند قانونی‌سازی استفاده از ارزهای دیجیتال در هندوستان مرتبط می‌دانند. بعد از بیانیه بانک مرکزی این کشور در جهت کاهش محدودیت‌ها، علیه شرکت‌هایی که با رمزارز سرو کار داشتند، ارزهای دیجیتال نوظهور در هندوستان روند قانونی شدن و قرار گرفتن در یک بستر استاندارد را دنبال می‌کنند. احتمالا این اخبار بر بازار ارزهای دیجیتال تاثیر مثبت داشت.

روند قیمتی 24 ساعته بیت کوین و اتریوم

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 38 هزار و 973 و کمترین قیمت آن 36 هزار و 900 دلار ثبت شده است. اتریوم نیز بین 2 هزار و 848 دلار و 2 هزار و 664 دلار نوسان داشت .

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید