قدرت نمایی یک ارز دیجیتال جدید

بازار طلا در انتظار بایدن/چرخش پوتین از دلار به یورو

کدخبر: ۴۰۸۷۹۳
جزئیاتی از طرح‌های رئیس جمهور آمریکا برای اعمال مالیات بر سود دارایی و استفاده از این درآمد مالیاتی برای برنامه‌هایی مانند آموزش رایگان امروز منتشر می‌شود. بازار طلا در کنار سخنرانی پاول منتظر این برنامه نیز است.
بازار طلا در انتظار بایدن/چرخش پوتین از دلار به یورو

به گزارش اقتصاد نیوز، طلای جهانی در روز چهارشنبه کار خود را قیمت حوالی 1771 دلار آغاز کرد و در ابتدای امر روند نزولی را پیمود. طلا بین سطوح 1765 دلار و 1775 دلار در حال نوسان است. یکی از موانع طلا برای صعود در روز چهارشنبه تغییرات مثبت بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا و بازگشت آن به بالای مرز حساس 1.6 درصد عنوان می‌شود. تحلیل‌گران مرز 1.6 درصد را برای این اوراق مهم می‌دانند و معتقدند قرار گرفتن در بالای این سطح استقبال از این اوراق را افزایش می‌دهد

. تغییرات شاخص دلار نیز در روز چهارشنبه مثبت بود. این امر نیز می‌توانست در پایین نگه داشتن قیمت طلا موثر باشد. از طرفی افزایش استخراج طلا از ابتدای سال 2021 از دیگر دلایلی عنوان می‌شود که قیمت فلز زرد رنگ را پایین نگه داشت.

در نقطه مقابل روسیه در حال عملی کردن برنامه‌های خود برای از بین بردن سلطه دلار بر تجارت جهانی است و استفاده از یورو در تجارت خارجی خود را افزایش می‌دهد، در صورت موثر واقع شدن این اقدامات بر شاخص دلار، محتمل است که قیمت طلا واکنش مثبت نشان دهد و رشد کند.

ارزهای دیجیتال

تغییرات قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته منفی بود و این ارز دیجیتال در حوالی 54 هزار دلار نوسان می‌کند. بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 55 هزار و 799 دلار و کمترین قیمت آن 53 هزار و 915 دلار گزارش می‌شود.  عرضه بیت کوین در حال حاضر حدود 19 میلیون است.

ارزهای دیجیتال

در بین ارزهای دیجیتال پولیگون بهترین عملکرد را در طول یک هفته اخیر داشت و قیمت آن بیش از دو برابر شد. سرمایه بازار این ارز دیجیتال کمتر از 4 میلیارد دلار است.

اتریوم روزهای خوبی را سپری می‌کند و در روز گذشته نیز رکورد خود را تا حدود 2 هزار و 714 دلار بالا برد. بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 714 و کمترین قیمت آن 2 هزار و 538 دلار بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال 302 میلیارد دلار گزارش می‌شود.

برنامه‌های مالیاتی بایدن

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا و ارزهای دیجیتال در هفته‌ها و ماه‌های اخیر برنامه‌های حمایتی و مالیاتی بایدن بود. امروز جزئیاتی از برنامه مالیاتی جدید بایدن منتشر می‌شود و روند قیمتی بازار طلا و ارزهای دیجیتال تحت تاثیر این رویداد قرار می‌گیرد. برنامه کلی بایدن ارائه برخی خدمات آموزشی رایگان و گسترش امکانات رفاهی طبقه متوسط جامعه است و بخشی از بودجه این برنامه از طریق مالیات بر بازدهی دارایی افراد ثروتمند تامین می‌شود. این برنامه‌ها در کنار برنامه‌های فراساختاری بایدن ممکن است انتظارات تورمی را قدری افزایش داده و فضا را برای طلا مطلوب کند، اما در حالت کلی برای صاحبان دارایی‌هایی مانند طلا و ارزهای دیجیتال نگران‌کننده است. زیرا نظام مالیاتی جدید عملکرد بازار را دچار انحراف می‌کند و احتمالا بر دارایی‌هایی مانند طلا تاثیر منفی می‌گذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید