نقش نهنگ ها در روزهای سرخ ارزهای دیجیتالی

محرک‌ های طلا برای عبور از مرز 1800 دلار

کدخبر: ۴۰۸۰۵۴
سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در حال کاهش است و بازار طلا در جستجوی نشانه‌های مثبت برای صعود به سطوح قیمتی بالای 1800 دلار است.
محرک‌ های طلا برای عبور از مرز 1800 دلار

به گزارش اقتصاد نیوز، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افت گسترده قیمت‌ها در طول یک هفته گذشته بود و برخی از تحلیل گران از افزایش قابل توجه حجم تسویه حساب‌ها توسط برخی از نهنگ‌های بیت کوین سخن می‌گویند. 

در نقطه مقابل گشوده شدن راه‌های واردات گسترده فلز زرد رنگ به چین و ورود احتمالی بخشی از سرمایه بازار بیت کوین به بازار طلا عواملی مثبت برای فلز زرد رنگ محسوب می‌شوند. این عوامل می‌توانند به صعود طلا به بالای 1800 دلار کمک کنند.

بازار ارزهای دیجیتال

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 51 هزار و 115 دلار و کمترین قیمت آن 48 هزار و 855 دلار گزارش شد و این ارز دیجیتال در زیر سطح 50 هزار دلاری نوسان می‌کند.

تنها 12 ارز دیجیتال در طول یک هفته گذشته بازدهی مثبت داشتند و سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال در حوالی یک تریلیون و 825 میلیارد دلار نوسان می‌کند.

پنج ارز دیجیتالی که بیشترین سرمایه را در اختیار داشتند در 7 روز گذشته تغییرات منفی را به ثبت رساندند و تغییرات قیمتی بیت کوین، اتریوم، باینانس و XRP در 24 ساعت گذشته نیز منفی بود.

برخی از تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال در مورد خروج بخشی از سرمایه نهنگ‌های بیت کوین و بالا رفتن حجم تسویه حساب‌ها در طول یک هفته گذشته سخن می‌گویند. به اعتقاد آن‌ها با اعلام برنامه مالیاتی بایدن حجم تسویه حساب‌ها در بازار بیت کوین بالا رفت و اصطلاحا تعدادی از نهنگ‌های بیت کوین بخشی از سرمایه خود را خارج کردند. این امر در پایین ماندن قیمت این ارز دیجیتال بعد از افت نسبتا شدید قیمتی موثر بود. علاوه بر این بازار سایر ارزهای دیجیتال تحت تاثیر این ناکامی بازار بیت کوین در صعود مجدد، نزولی شد.

در مورد XRP  به طور خاص معکوس شدن روند دادگاه ریپل و تشدید مسائل حقوقی پیش روی این ارز دیجیتال نیز در افت قیمت آن موثر بود. XRP در طول یک هفته گذشته 22 درصد و در طول بیست و چهار ساعت گذشته حدود 7 درصد از ارزش خود را از دست داده است. بیشترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 1.1 و کمترین قیمت آن 1.02 دلار گزارش می‌شود. کل سرمایه بازار XRP در در حال حاضر حدود 48 میلیارد دلار است.

بازار ارزهای دیجیتال در این روزها نزولی است و عده‌ای تلاش سرمایه‌گذاران برای بالا نگه داشتن قیمت بیت کوین را مانند تلاش برای گرفتن چاقویی می‌دانند که در حال افتادن است.

طلای جهانی در راه چین

قیمت طلا در روز تعطیلی بازارهای جهانی در حوالی 1777 دلار قرار دارد.  بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا که طی چند ماه اخیر رغیب مهم طلا محسوب می‌شد در حوالی مرز حساس 1.6 درصد و زیر آن نوسان می‌کند. تغییرات قیمتی شاخص دلار در 24 ساعت گذشته منفی بود و در صورتی که این روند منفی ادامه‌ داشته باشد می‌تواند به رشد قیمت طلا در روز آینده کمک کند.

Gold-Buy-Sell-Dice

چین راه واردات گسترده طلا به کشور را گشوده و به علاوه احتمال دارد بخشی از سرمایه بازار بیت کوین به بازار طلا وارد شود. این عوامل می‌توانند در صعود طلا به بالای مرز 1800 دلار موثر باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید