غاز طلایی آمریکا کشته می شود

افت بیت کوین، اتریوم رکورد زد/ طلا منتظر شلیک

کدخبر: ۴۰۷۵۴۹
قیمت بیت کوین هفته خشنی را پشت سر گذاشت و از پنجشنبه گذشته حدود 12 درصد سقوط کرده است.قیمت طلای چشم به تنش ها در مرز روسیه و اوکراین دارد.
افت بیت کوین، اتریوم رکورد زد/ طلا منتظر شلیک

براساس گزارش اقتصادنیوز، بیت کوین ، بزرگترین ارز رمزنگاری شده، به کمترین میزان خود رسید این اتفاق پس از روند کاهشی در بازار سهام آمریکا رخ داد بازار سهام آمریکا پس از اعلام پیشنهاد مالیات جدید رئیس جمهور جو بایدن کاهشی شد  همزمان با نزولی شدن بازار سهام آمریکا قیمت بیت کوین نیز به کمترین میزان خود رسید. در حال حاضر در مبادلات عمده در سطح 53هزار دلار معامله می شود.

رئیس جمهور آمریکا  در نظر دارد نرخ مالیات بر سود سرمایه را برای 43.4 درصد آمریکایی هایی که درآمدشان بیش از 1 میلیون دلار است برای تأمین هزینه های برنامه های خود افزایش دهد.

انتظار می رود دولت بایدن 1.5 تریلیون دلار برای «زیرساخت های انسانی» (یارانه های مراقبت از کودکان ، کالج های اجتماعی رایگان و غیره) خرج کند.

طرح «مالیات بر ثروتمندان» که هنوز اجرا نشده است ، با انتقادات زیادی روبرو شد. تیم دراپیر سرمایه دار برجسته ادعا می کند که می تواند «غاز طلایی که آمریکاست» را بکشد.

این میلیاردر اضافه می کند که بیت کوین در نهایت «پادزهر» شهروندان برای ستم دولت و مالیات های فراری است.

با این وجود قیمت بیت کوین هفته خشن داشته است و از پنجشنبه گذشته حدود 12 درصد سقوط کرده است. ارز رمزپایه پیشرو در جهان، فروش وحشیانه آخر هفته را تحمل کرد ، اما جریان صعودی تقریباً یک ماه توانسته اند در حدود پایه پشتیبانی ۵۵ هزار دلار از بیت کوین حمایت کنند.

تسلط بر بازار بیت کوین از اول آوریل (فروردین) تقریبا 10 درصد کاهش یافته است. در ابتدای سال ، این رقم بیش از 70 درصد بود.

در جلسات اولیه امروز بیت کوین بیش از 56 هزار دلار داشت. این ارز در جریان معاملات به وقت اروپا از 54هزار و 565 دلار به 57هزار و 043 دلار نوسان داشت.

بیت کوین

قیمت ETH با رکورد جدید

در حالی که بیت کوین در محدوده زیر مقاومت 57هزار و 500 دلار معامله می شد ، اتریوم در زمان معاملات در بازارهای اروپا قبل از رشد ، به بالاترین قیمت در طول عمر خود 2هزار و 564 دلار رسید.

بزرگترین آلتکوین، علی رغم اینکه یک مرحله نزولی در بیشتر بازار ارزهای رمزنگاری دیده شده، بیش از 5 درصد سود کسب کرده است.

در اکوایران ببینید:سناریوی بدبینانه بیت‌کوین چیست؟

ارز رمزپایه بومی بلاکچین اتریوم در برابر بقیه دارایی های برتر دیجیتال در روز برجسته تر ظاهر شد. در حالی که سایر آلتکوین مانند XRP ، BNB و ADA از یک  ضربه رنج می بردند ، بیت کوین به زیر بالاترین سطح خود حرکت کرد.

دومین ارز رمزنگاری بزرگ در هفته های اخیر دچار صعود شده است ، در آوریل (فرودین) به تقریبی 35٪ افزایش یافته است ، در حالی که بیت کوین حدود 8٪ افت کرده است.

بیت کوین

افت قیمت طلا

براساس گزارش کیتکو، قیمت معاملات طلا و نقره در آمریکا کاهش یافت، این در حالی است که پس از دستاوردهای اخیر، هر دو فلز در روز چهارشنبه به بالاترین بازه های چند هفته ای خود رسیدند ،تحلیل گران اعتقاد دارند نزول روز 5 شنبه اصلاح فنی بوده است.معاملات آتی طلا در ژوئن (تیر) با 12.30 دلار کاهش به 780.80 دلار رسید و نقره با 0.375 دلار پایین تر با هر اونس 26.195 دلار بود.

طلا

در پناهگاه امن تاکنون توجه زیادی به افزایش نیروهای روسی در حوالی مرز روسیه و اوکراین نشده است. با این حال ، اگر روسیه اقدام نظامی برای تصاحب اوکراین انجام دهد،این مسئله می تواند به سرعت به یک بحران ژئوپلیتیک بزرگ تبدیل شود و قیمت طلا و نقره را افزایش دهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید