تقویم اقتصادی بازارها

آمارهای حیاتی برای دلار و یورو+جدول

کدخبر: ۴۰۳۱۷۲
این ایده که ارزهای جهانی، طلا و بیت کوین با یکدیگر رقابت کنند درست نیست. هدف باید این باشد که افراد بیشتر در مورد اینکه این دو دارایی چگونه به هم کمک می کند توجه کنند.آمار های حیاتی برای دلار و یورو در این هفته چیست؟
آمارهای حیاتی برای دلار و یورو+جدول

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، یک هفته آرام در تقویم اقتصادی است و فقط 38 آمار منتشر یافته در هفته منتهی به 9 آوریل تمرکز دارد. در هفته قبل ، 60 آمار مورد توجه قرار گرفته بودند.

برای بازارهای بزرگ ، هفته نیز کمتر مورد توجه است، همچنین برخی از بازارهای اروپا در روز دوشنبه تعطیل است.

هفته برای دلار

در اوایل هفته ، شاخص قیمت مصرف کننده بخش خصوصی برای سفارشات کارخانه در ماه مارس و فوریه (اسفند و فروردین) کلیدی خواهد بود.

انتظار می رود روز دوشنبه مهمترین اتفاق انتشار شاخص قیمت مصرف کننده باشد.

روز پنجشنبه تمرکز بر ارقام مطالبات بیکاری تغییر خواهد کرد. اتمام همه بازارها در پایان هفته توجه به رقم عمده تورم برای ماه مارس خواهد بود. حساسیت نسبت به تورم همچنان باقی است. افزایش تورم عمده فروشی در پایان هفته باعث جلب توجه می شود.

در جبهه سیاست های پولی ، صورتجلسه جلسه فدرال روز چهارشنبه منتشر می شود.در این صورت جلسه نباید خیلی اتفاق خاصی در آن بیفتد. سخنرانی روز پنج شنبه رئیس فدرال پاول ، علاقه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

در هفته گذشته، شاخص دلار با 0.28٪ افزایش به 93.022 رسید.

هفته برای یورو

یک هفته شلوغ دیگر در بخش داده های اقتصادی در پیش است.ارقام بیکاری منطقه یورو در ماه فوریه (بهمن و اسفند) مورد توجه قرار خواهد گرفت. با شروع مجدد اقدامات محدودیت های کرونا توسط تعدادی از کشورهای اروپا ، به طور احتمالی هر عدد مثبتی بر روی یورو تأثیر بگذارد.

در روز چهارشنبه ، انتشار مارس شاخص قیمت مصرف کننده بخش خدمات برای ایتالیا و اسپانیا به پایان می رسد شاخص نهایی نیز برای فرانسه ، آلمان و منطقه یورو به پایان می رسد.

در حالی که انتظار داریم ایتالیا و PMI منطقه یورو بیشترین علاقه بازار را به خود جلب کنند ، هر گونه رویداد در فرانسه و آلمان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

در نیمه دوم هفته ، اقتصاد آلمان در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

سفارشات کارخانه در ماه فوریه ، تولیدات صنعتی و ارقام تجاری در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می شود.

به دنبال تعداد قابل توجه PMI از آلمان ، بازارها به دنبال داده های مثبت هستند.در جبهه سیاست های پولی ، صورت جلسات بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نیز مورد توجه قرار می گیرد.

یورو هفته با 0.30٪ کاهش به 1.1759 دلار رسید.

سیاست های جغرافیایی و کرونا در هفته

برنامه های سیاست خارجی ایالات متحده و هزینه های دولت همچنان زمینه های اصلی تمرکز برای بازارها است.

برای منطقه یورو ، اخبار واکسیناسیون و به روزرسانی اخبار COVID-19 نیز در هفته آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بازار

هفته برای طلا

پس از بدترین شروع سال میلادی در تقریبا چهار دهه و بدترین عملکرد سه ماهه در بیش از چهار سال ، طلا سه ماهه دوم را با یک نتیجه بسیار بهتر آغاز کرد. اما آیا دوام خواهد داشت؟

دانیل بریزمن ، تحلیلگر بانک بین المللی  کامرز گفت: طلا در 39 سال گذشته بدترین شروع را در سال داشته است ، 10 درصد ، یعنی 190 دلار ، در سه ماهه اول افت کرده است. این همچنین منفی ترین عملکرد قیمت آن در سه ماهه چهارم سال 2016 است.

علیرغم اخبار ناامیدکننده ، افرادی که به دنبال سود این فلز گرانبها هستند، پس از افت هر اونس زیر 1680 دلار در این هفته به آینده طلا دلگرم هستند.

هفته برای بیت کوین

بیت کوین و ارزهای رمزپایه همچنان بر بازارهای مالی تسلط دارند و توجه انواع سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند. به ویژه تمرکز ارزهای دیجیتال از بازار طلا بسیار زیادتر است.

با این حال ، شروع یک بحث بین طلا و بیت کوین یا سایر دارایی های دیجیتال ، اتلاف انرژی و زمان است.

واقعیت این است که آنها با هیچ معیاری رقیب دارایی یکدیگر نیستند. به گفته بسیاری از تحلیل گران بازار ، هر دو دارایی تحت شرایط یکسان بازار مالی قرار دارند. دولت ها و بانک های مرکزی در سراسر جهان هزینه های زیادی را صرف و چاپ می کنند.

می توان گفت این دو مقابل هم نیستند بلکه هم سوی هم هستند.  البته در حال حاضر در حالی که بیت کوین سعی در شکستن مرز 60 هزار دلار دارد، دومین ارز دیجیتال محبوب دنیا، یعنی اتریوم رکورد قیمتی خود را افزایش داد و بیشترین قیمت 2125 دلار را به ثبت رساند.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید