سقوط قیمت سکه به سطح جدید؟

هیجانات سیاسی در بازار سکه/فشار فروش اوج گرفت

کدخبر: ۴۴۶۹۶۲
برای بازگشت سکه به رقم های اردیبهشت ماه، بازار نیاز دارد که شاهد لغو تحریم ها یا آزادسازی پول های بلوکه شده باشد.
هیجانات سیاسی در بازار سکه/فشار فروش اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی با از دست دادن حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی، گرفتار جو فروش شده است. فلز گران بهای داخلی دیروز به راحتی کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را از دست داد و تا میانه کانال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پایین رفت. 

به گفته فعالان، سکه در شرایط فعلی حتی ممکن است تا سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی پایین برود، ولی در آن سطح  از حمایت محکمی برخوردار است و برای شکست آن نیاز به نیروی تازه کاهشی دارد. 


در اکوایران ببینید؛«امضای رئیسی پای یک تغییر اساسی»


جولان خبرهای سیاسی در بازار سکه

به گفته بازیگران بازار،‌ در شرایط کنونی،‌ امیدواری نسبت به شروع مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها موجب شده است که فشار فروش زیادی در بازار سکه شکل بگیرد، ولی بازار می تواند در صورت خوابیدن هیجانات سیاسی، از مسیر نزولی خارج شود.

فعلا معامله گران روی اخبار مربوط به احتمال شروع مذاکرات تمرکز دارند. به عنوان مثال، دیروز سکه بازان این موضوع را برجسته کردند که قرار است، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران بیاید و درمورد برجام و مشکلات افغانستان با مقامات کشور گفتگو کند. 

پیش تر وزیر امور خارجه ایران عنوان کرده بود که به انریکه مورا،‌ اطلاع داده است که ایران قصد بازگشت به مذاکرات را دارد.

Untitled-12

برخی از معامله گران خبر سفر دوباره به ایران را اینگونه برجسته کردند که قرار است مقدمات مذاکرات جدید شروع شود. با این حال، با شروع مذاکرات دیگر بازار تحت تاثیر اخبار کاهشی قرار  نخواهد داشت و بیشتر روی جو مذاکرات و نتیجه گیری آن تمرکز خواهد کرد. 

خبرهای مربوط به شروع مذاکرات هسته ای تا اندازه ای می تواند قیمت سکه را در جهت کاهشی قرار دهد و در همین روزهای اخیر، فلز گران بهای داخلی  حدود ۶۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داده است. با این حال، برای بازگشت سکه به رقم های اردیبهشت ماه، بازار نیاز دارد که شاهد لغو تحریم ها یا آزادسازی پول های بلوکه شده باشد. سکه در اردیبهشت ماه تا کانال ۹ میلیون تومانی نزول کرده بود. 

پشت خطی2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید