اتفاق های تاثیرگذار در بازارهای جهانی

عبور بیت کوین از تهدیدهای چین /صعود دوباره طلا

کدخبر: ۴۵۰۶۲۴
بیت کوین توانست از صدمه چین به این بازار عبور کند و دوباره به روند افزایشی خود بازگردد.
عبور بیت کوین از تهدیدهای چین /صعود دوباره طلا

به گزارش اقتصادنیوز، بالاترین نرخ هش بیت کوین جدید هر گونه اثری از ممنوعیت ماینینگ چین را حذف می کند. (میزان سرعتی که یک ماینر موفق به حل هش‌ می‌شود تا پاداش دریافت کند را نشان می‌دهد) 

خروج چین از استخراج بیت کوین در حال حاضر غیرقابل توجه است زیرا بنیادهای شبکه از بازیابی خود مراقبت می کنند.

بیت کوین (BTC) به جز هر اثری از ممنوعیت ماینینگ که شاهد کاهش 50 درصدی نرخ هش آن در سال جاری بود، اثرش را حذف کرده است. بر اساس آخرین تخمین‌ها، نرخ هش شبکه هم‌اکنون از ماه می(خرداد)، درست قبل از اینکه چین صنعت استخراج بیت‌کوین خود را غیرقانونی کند، به سطح خود بازگشته است.

پنج ماه از آغاز بزرگ‌ترین مهاجرت تاریخ بیت‌کوین، بنیادهای شبکه بازگشت بزرگی را انجام داده‌اند. با جابجایی ماینرها و شروع دوباره، بهبود در نرخ هش و مشکل شبکه اکنون به نقطه نهایی نزدیک شده است.

در حالی که اندازه گیری به صورت قطعی غیرممکن است، به نظر می رسد که نرخ هش کل خرابی چین را توانست بهبود دهد و نسبت به پایین ترین حد خود در چند ماه پیش دو برابر شده است.

به همین ترتیب، دشواری استخراج در هفته آینده 5.7 درصد افزایش می یابد و به 4 تریلیون از رکورد 25 تریلیون خود می رسد.

به نظر می رسد همین اتفاق موجب افزایش قیمت بیت کوین در روز جاری شد.

بیت کوین

بازگشت طلا

طلا یک شبه به بالای سطح 1800 دلار در هر اونس بازگشت و 0.32 درصد افزایش یافت. از سوی دیگر، نقره با کاهش 0.10 درصد به 24 دلار در هر اونس معامله شد.

در بازارهای فورکس، شاخص دلار ثابت است و بزرگترین محرک USD/JPY(ین ژاپن) بود که 0.18 درصد کاهش یافت. بیت کوین توانست یک شبه پس از چند معامله ضرر سنگین حدود۳ درصد رشد کند.

بیت کوین

اتفاق های تاثیرگذار در بازار

سفیر چین در استرالیا این کشور را ترک کرد. رئیس جمهور تایوان گفت: تهدید چین روز به روز در حال افزایش است. او همچنین حضور نیروهای آمریکایی در این جزیره را تایید کرد.

همچنین دبل معاون دولت RBA(بانک استرالیا) می گوید که هدف سیاست پولی ایجاد تورم بالاتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید