هراس اقتصادی از سویه جدید کرونا؛

دریای احمر در اکثر بازارهای مالی جهانی

کدخبر: ۴۵۷۲۲۶
اقتصادنیوز: کشف سویه جدید ویروس کرونا در آفریقا نوعی نگرانی را در بازارهای جهانی به وجود آورده است. این نگرانی موجب شد که امروز طلا مجددا در مسیر صعودی قرار بگیرد.
دریای احمر در اکثر بازارهای مالی جهانی

به گزارش اقتصادنیوز، امروز خبر کشف سویه جدید کرونا در بازار بیت‌کوین هم تاثیر گذاشت و موجب ریز این رمزارز به حدود مرز به 55 هزار دلاری شد. این دارحالیست که تا پیش از انتشار خبرهای اخیر کرونایی پیش‌بینی می‌شد که بیت‌کوین امروز روز خوبی داشته باشد و حتی به مرز 60 هزار دلاری نیز بازگردد.

 این خبر در بازارهای مالی نیز تاثیر زیادی داشت و عملا موجب کاهش ریسک‌پذیری معامله گران شد. می‌توان گفت  این بازارها در روز جمعه را به دریای احمر بدل شدند.

امروز بیت کوین نزدیک به 55هزار دلار با 6.7 درصد کاهش معامله می‌شود. شاخص ام‌اس‌اس‌آی آسیا-اقیانوسیه 1.8 درصد کاهش یافته است. در همین حال، دارایی های ضد ریسک مانند ین ژاپن و خزانه داری آمریکا در حال افزایش هستند.

Screen Shot 1400-09-05 at 14.53.48

قیمت طلا (1.33 درصد) صبح امروز پس از گزارش یک شبه مبنی بر نوع جدید ویروس کرونا افزایش یافت. 

گفته می شود که دانشمندان نگران تعداد زیادی جهش در کرونا آن هستند. این سویه‌ها نقش مهمی در نحوه ورود ویروس به بدن دارند و همچنین ویژگی مورد هدف واکسن ها هستند. دانشمندان در تلاشند تا بررسی کنند که آیا این بیماری ‌شیوع بیشتر یا کشنده‌تر از انواع دیگر دارد یا خیر،  در همین حال دولت‌های غربی به شدت نسبت به تحولات اخیر این ویروس حساس شده‌اند.  در همین زمینه بریتانیا پروازهای شش کشور در جنوب آفریقا  به این کشور را ممنوع کرده است. 

gold

                                                                                                                               

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید