گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

خط قرمز هند برای تداوم همراهی با رمز ارزها

کدخبر: ۴۶۷۰۳۵
اقتصادنیوز: یکی از اعضای کمیته سیاست پولی هند معتقد است ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال می‌تواند فعالیت‌های غیر قانونی را افزایش دهد، با این وجود رمزارزها به عنوان پول قابل قبول نیستند.
خط قرمز هند برای تداوم همراهی با رمز ارزها

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلای جهانی در نیمه دوم معاملات روز گذشته قدری به سمت بالا حرکت کرد و در نهایت روی 1814 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 12 و 7 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 1817 دلار قرار داشت و حول مرز 1815 دلار نوسان می‌کرد.

طلای جهانی

قیمت بیت کوین ثابت ماند، اتریوم رشد کرد

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 9 دقیقه عصر امرز به وقت ایران روی 46 هزار و 382 دلار قرار داشت و تغییرات آن نسبت به 24 ساعت گذشته بسیار محدود بود. سرمایه بازار بیت کوین به 877 میلیار دلار رسیده بود و بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته 3.6 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نسبت به 24 ساعت گذشته به صورت محدود رشد کرده بود و 3 هزار و 813 دلار گزارش می‌شد. سرمایه بازار اتریوم 454 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 3 درصد بود.

در اکوایران ببینید؛

هند چه موضعی در مقابل ارزهای دیجیتال می‌گیرد؟

یکی از کشورهایی که بارها سیاست‌گذاری خود درباره ارزهای دیجیتال را تغییر داده، هندوستان است. یکی از اعضای کمیته سیایت پولی هند که اقتصاددان شناخته‌شده‌ای نیز هست، می‌گوید اعمال محدودیت کامل بر روی مبادلات ارزهای دیجیتال کار دشواری است و تنها فعالیت‌های غیر قانونی را افزایش می‌دهد. وی معتقد است تنظیمات قانونی مناسب برای مبادلات دارایی‌های دیجیتالی باید، پایه‌گذاری و اجرا شوند. او می‌گوید این دارایی‌ها نباید پول دیجیتال خطاب شوند و نام توکن برای آن‌ها مناسب‌تر است، زیرا این دارایی‌ها به عنوان پول یا وسیله مبادله، مناسب و قابل قبول نیستند. آشیما گویال می‌گوید این دارایی‌ها به عنوان وسیله قانونی مبادله باید ممنوع شوند و مبادلات آن‌ها به عنوان توکن مشمول تنظیمات قانونی مناسب شود. در نقطه مقابل بانک مرکزی هندوستان سعی دارد دولت را متقاعد کند، که ارزهای دیجیتال را به طور کامل ممنوع کند، زیرا ممنوعیت جزئی ممکن است کارآمد نباشد. اکنون در هندوستان هیچ قانونی به طور خاص مبادلات ارزهای دیجیتال را هدف قرار نداده است و دولت هند در حال کار بر روی تنظیمات قانونی مناسب است.

تفاوت توکن با کوین چیست؟

در توضیح تفاوت توکن با کوین می‌توان گفت، توکن در واقع ارز دیجیتالی است که بلاک‌چین مستقل خود را ندارد و بر روی شبکه‌های دیگر مانند اتریوم و بیت کوین جابجا می‌شود. بیش از نصف ارزهای دیجیتال در واقع توکن هستند. بیت کوین، اتریوم، و کاردانو در دسته‌بندی کوین‌ها جای می‌گیرند و از مهم‌ترین توکن‌ها می‌توان به تتر اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید