کاهش هیجان رمز ارزها در تعطیلات سال نو میلادی

افت قیمت بیت کوین /بازار داغ آلت‌ کوین‌‌ ها

کدخبر: ۴۶۷۰۶۹
اقتصادنیوز: بیت کوین مثل روز گذشته در کانال 46 هزار دلار معامله می شود. قیمت اتریوم نیز همچنان بالای 3800 دلار است.
افت قیمت بیت کوین /بازار داغ آلت‌ کوین‌‌ ها

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارزهای دیجیتال چند روزی است که روند خاصی نداشته است. تعطیلات سال نو میلادی باعث شده این بازار فعلا جهت خاصی نداشته باشد و مدتی است که شاهد نوسانات شدید در این بازار نیستیم.

یکی از ویژگی های بیت کوین این بوده که با وجود ارزش بازار بسیار بالا، نوسانات شدید داشته است. اما حالا چند روز است که این ارز دیجیتال با نوسان یکی دو درصدی معامله می شود.

افت نامحسوس قیمت بیت کوین

امروز هم قیمت این رمز ارز چندان تغییری نداشته و با افت کمتر از نیم درصد نسبت به روز گذشته، در حوالی قیمت 46500 دلار معامله می شود. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته بیش از 28 میلیارد دلار بوده است.

اخیرا رئیس استراتژی ارزهای خارجی بانک گلدمن ساکس به عنوان پنجمین بانک بزرگ آمریکا، اظهار نظری پر سر و صدا داشته و گفته که بیت کوین به قیمت 100 هزار دلار خواهد رسید. همین اظهار نظر باعث ایجاد یک جو خوش بینی در بازار ارزهای دیجیتال شده است.

تلاش اتریوم برای ورود به روند صعودی

اتریوم هم مانند بیت کوین، طی روز گذشته نوسان زیادی نداشته و با افت کمتر از نیم درصدی، در حدود قیمت 3800 دلار معامله می شود. این ارز توانسته بازدهی هفتگی خود را همچنان مثبت نگه دارد. البته بازدهی اتریوم طی یک هفته گذشته حدود یک دهم درصد بوده که رقم ناچیزی است اما با این حال سرمایه گذاران در این ارز وضعیت بهتری نسبت به سرمایه گذاران بیت کوین دارند چراکه ارز اول بازار طی یک هفته گذشته بیش از دو درصد زیان به سرمایه گذاران خود وارد کرده است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته بیش از 13 میلیارد دلار بوده است. این ارز همچنان در محدوده ای قیمت می خورد که معامله گرن امیدوارند یک روند صعودی جدید را آغاز کند.

بازار داغ آلت کوین ها

بازار آلت کوین ها اخیرا دوباره داغ شده و شاهد نوسانات زیادی در آن ها هستیم. البته در میان 16 هزار ارز دیجیتاال که قابل معامله هستند، هر روز تعدادی از آن ها نوسانات چشمگیری دارند که معامله گران برای سنجیدن وضعیت بازار توجه زیادی به آن ها نمی کنند. معیار اصلی برای سنجش وضعیت بازار آلت کوین ها، رصد معاملات 10، 20 یا 50 ارز برتر بازار است. 

در فهرست 50 ارز برتر بازار، Internet Computer با رشد حدود 20 درصدی طی روز گذشته، معاملات پرهیجانی داشته. Chainlink، The Graph و Fantom هم با رشد بیش از 9 درصدی، معاملات پرحجم و رو به بالایی را ثبت کرده اند.

در میان نمادهای منفی هم IOTA با افت حدود 5 درصدی، بیشرین افت را ثبت کرده است. مابقی ارزهای حاضر در فهرست 50 ارز برتر بازار، یا مثبت بوده اند یا کمتر از  4 درصد افت کرده اند.

92 میلیارد دلار معامله در یک روز

ارزش بازار ارزهای دیجیتال نسبت به دیروز حدود 9 دهم درصد رشد کرده و به 2.25 تریلیون دلار رسیده است. 

طی شبانه روز گذشته در این بازار 92 میلیارد دلار معامله انجام شده که نسبت به دیروز، رشد حدود نیم درصدی را نمایش می دهد. از این رقم حدود 68 میلیارد دلار مربوط به معاملات استیبل کوین ها بوده که معادل 73 درصد تمام معاملات می شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید