گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازارهای جهانی

تنش‌های سیاسی پشت طلا را خالی می‌کنند؟

کدخبر: ۴۷۳۲۴۷
اقتصادنیوز: قیمت طلا به بالای مرز 1800 دلار بازگشت، اما تحلیل‌گران معتقدند فلزگرانبها همیشه از حمایت ناآرامی‌هایی که تنش بین روسیه و اوکراین به وجود آورده است، برخوردار نخواهد بود.
تنش‌های سیاسی پشت طلا را خالی می‌کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز قیمت طلای جهانی در آخرین روزهای هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت و مرز 1800 دلار را از دست داد. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه حدود 1792 دلار بود. افت قیمت طلا تحت تاثیر اظهارات رئیس فدرال رزرو اتفاق افتاد. بر اساس اظهارات جروم پائول، فدرال رزرو احتمالا نرخ بهره را در ماه مارس (اسفند و فروردین) افزایش می‌دهد. فعالان بازار طلا امیدوار بودند که افت قیمت طلا احساسی باشد و قیمت طلا در این هفته به بالای مرز 1800 دلار بازگردد. قیمت طلا دیروز در بازگشت به بالای مرز 1800 دلار ناکام ماند و در نهایت روی 1797 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز مسیر صعودی را دنبال کرد و در ساعت 12 و 19 دقیقه عصر به وقت ایران 1804 دلار گزارش می‌شد.

بیت کوین و اتریوم

قیمت طلا به بالای مرز 1800 دلار بازگشته بود، اما تحلیل‌گران معتقد بودند طلا برای همیشه از حمایت نارآرامی‌های سیاسی برخوردار نخواهد بود. به اعتقاد آن‌ها تنش بین روسیه و اوکراین قیمت طلا را بالا نگه داشته است، اما این نیروی صعودی رفته رفته قدرت تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد و قیمت طلا با فشار افزایش نرخ بهره کار دشواری برای باقی ماندن در سطوح بالایی خواهد داشت.

البته مقامات فدرال رزرو هنوز تغییرات نرخ بهره را تابع تحولات اقتصادی می‌دانند و معتقدند بسیاری از مسائل به تحولات در زمینه تورم بستگی دارد. آن‌ها می‌گویند کشور به بانک مرکزی وابسته است تا در میان مدت تورم را مدیریت کند، اما امیدوارند بانک مرکزی رفته رفته در جایگاه خنثی‌تری قرار گیرد.

قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 12 و 48 دقیقه عصر امروز روی 38 هزار و 928 دلار قرار داشت و تغییراتی مثبت را نسبت به 24 ساعت و 7 روز گذشته به ثبت رسانده بود. سرمایه بازار بیت کوین 739 میلیارد دلار گزارش می‌شد و بیشترین و کمترین قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 5.4 درصد اختلاف داشتند.

قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت و 7 روز گذشته تغییراتی مثبت را به ثبت رسانده بود و روی 2 هزار و 774 دلار قرار داشت. سرمایه بازار اتریوم 333 میلیارد دلار و اختلاف بیشترین و کمترین قیمت آن در 24 ساعت گذشته حدود 10 درصد گزارش می‌شد.

علت ممنوعیت رمزارزی در چین چیست؟

چین موضع سفت و سختی در مقابل ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است. سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا چین مبادلات رمزارزی را ممنوع کرده است. بانک مردم چین می‌گوید ممنوع کردن مبادلات رمزارزی به خاطر جلوگیری از جرم و جنایت‌های مالی و ناپایداری اقتصادی صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید