دلار از تحلیل‌های فنی خط خورد

2 پالس زلزله ترکیه به بازار دلار ایران /حباب سکه در مرز کم سابقه!

کدخبر: ۵۵۳۷۸۳
بسیاری از معامله‌گران معتقدند اگر زلزله اخیر به تعطیلی صرافی‌ها در ترکیه منجر شودو نقل و انتقال پول را با مشکل روبرو کند دلار سیگنال صعودی دریافت می‌کند. در غیر این صورت بازار تا ۲۲ بهمن یا رنج می‌ماند یا کمی نزولی می‌شود.
2 پالس زلزله ترکیه به بازار دلار ایران /حباب سکه در مرز کم سابقه!

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز  هرات در روز دوشنبه بالاتر از قیمت یکشنبه باز شد و حتی در میانه کانال ۴۴ پیشروی کرد اما روایت یک بخش از صحبت‌های جوزف بورل، سرعت‌گیر قیمت دلار شد.

راز عقب نشینی قیمت دلار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وال‌استریت مصاحبه کرده بود و بخش مثبت این مصاحبه که بر غیرقابل جایگزین بودن  برجام  تاکید شده است در بازار دوشنبه دست به دست شد.

این خبر مثبت یکی از عوامل عقب‌نشینی  قیمت دلار  از قیمت باز شده در صبح دوشنبه بود.

فوری/ تصمیم نهایی مجلس درباره نحوه عرضه خودرو

ژاپن مشتری جدید این محصولات ایرانی شد

سخت گیری در انتقال دلار از عراق به ایران

در بازار یک خبر منفی هم شنیده می‌شد. معامله‌گران می‌گفتند از سه شنبه سختگیری‌های بیشتری برای انتقال دلار از عراق به ایران از سوی عراق اعمال می‌شود. با این حال، از نگاه معامله‌گران، اثر این خبر پیش‌خور شده بود و می‌گفتند هیجان ناشی از این اتفاق فروکش کرده است و باید منتظر آمار عینی محدودیت‌ها در آینده بود.

 

دلار از تحلیل های فنی خط خورد

به واسطه اینکه در هفته‌های اخیر بازار ارز در یک محدوده مشخص رنج بوده است، فنی‌ها دلار را از فهرست تحلیل خودشان خط زدند و روی طلای آب‌شده و سکه چارت‌سازی می‌کنند.

آن‌ها می‌گویند هرچقدر دلار در هفته‌های اخیر رنج بوده سکه و طلا به اندازه کافی نوسان داشته است.

الگوی شکل گرفته در بازار طلای آبشده

تحلیل‌های فنی آن‌ها از بازار طلای آب‌شده نشان می‌دهد الگوی شکل گرفته از پایین شکسته و کف قیمتی را تاچ می‌کند اما در عین حال به روندهای کاهشی اعتنای زیادی ندارند.

شوک زلزله ترکیه به بازار دلار ایران

خبر زلزله روز دوشنبه ترکیه مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت. بخشی از معامله‌گران با بازار استانبول ترکیه داد و ستد دارند. حتی در کنار هرات و سلیمانیه، نرخ دلار استانبول هم اعلام می‌شود و اگرچه به اندازه هرات و سلیمانیه مورد توجه نیست، اما چون ترکیه یکی از کانون‌های تسویه تراستی‌ها به حساب می‌آید اتفاقات این کشور هم برای بازار، کم‌اهمیت نیست.

بسیاری از معامله‌گران معتقد بودند اگر زلزله اخیر به تعطیلی صرافی‌ها در ترکیه منجر شودو نقل و انتقال پول را با مشکل روبرو کند دلار سیگنال صعودی دریافت می‌کند. در غیر این صورت بازار تا ۲۲ بهمن یا رنج می‌ماند یا کمی نزولی می‌شود.

6h9O8FcS5h3e

حباب سکه بهار به مرز کم سابقه رسید

در بازار سکه هم  حباب سکه  بهار به بیش از دو و نیم میلیون تومان رسید که یک رقم کم‌سابقه به حساب می‌آید. سکه بهار امروز تقریبا یک میلیون تومان رشد قیمت داشت. 

بازار سکه باهوشتر است یا طلای آبشده؟

در کف بازار یکشنبه شب این نکته مطرح شد که بازار سکه باهوشتر است یا طلای آب‌شده؟ برگشت نرخ روز دوشنبه طلای آبشده از کف نشان داد حدس کسانی که روی سکه نظر داشتند به واقعیت نزدیکتر بوده است.

در  بورس  کالای دوشنبه قیمت عرضه ربع سکه تا ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین آمد. معامله‌گران می‌گفتند که بانک مرکزی ولخرجی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید