گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

قیمت دلار و سکه تغییر کانال داد

کدخبر: ۵۵۰۱۱۹
اقتصادنیوز: در بازار امروز قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت دلار افزایش را تجربه کرد.
قیمت دلار و  سکه تغییر کانال داد

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در اولین روز بهمن 1401 شاهد پیشروی قیمت دلار بود.اسکناس آمریکایی که با شوک جابجایی رئیس کل بانک مرکزی تا حدودی آرام شده بود در روز های گذشته تحت تاثیر اقدام اخیر پارلمان اروپا مبنی به قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درفهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا جهش قابل توجهی را ثبت کرده و عده ای از معامله گران معتقدند فنر قیمت دلار بار دیگر در رفت.

افزایش 150 میلیونی قیمت این خودرو در یک روز!

البته باید به این نکته هم اشاره کرد معامله گران در حالی  تصمیم پارلمان اروپا و تحریم سپاه را برجسته کردند که اطلاعات تکمیلی بعد از آن نشان داد مسیر اجرایی شدن پیچیدگی های زیادی دارد.

در این بین وال استریت ژورنال گزارش داده که آمریکا در حال بستن مسیر دلار به ایران و عراق است. آن طور که در این گزارش آمده تشدید فشار بر ایران موجب کاهش ارزش پول عراق شده است.به نظر می رسد این خبر هم عامل دیگری برای رشد قیمت دلار رد بازار امروز بود . 

دلار تغییر کانال داد 

از نگاه تحلیلگران ارزی یکی از عوامل صعود قیمت دلار در تهران ناشی از پیشروی قیمت دلار در بازار ارز هرات بود. گفته می شود نرخ دلار هرات امروز با گپ مثبت 1 هزار و 100 تومانی باز شد. به عبارت دیگر نرخ  دلار هرات در شروع معاملات امروز تقریبا 1 هزار و 100 تومان بالاتر از قیمت بسته شده عصر پنجشنبه گذشته بود.قیمت دلار در بازار مذکور در ادامه معاملات نقدی عصر  امروز دوباره جهش صعودی را ثبت کرد و نسبت به دو روز قبل 1 هزار و 800 تومان بالا رفت.

قیمت دلار در سلیمانیه امروز مانند هرات با گپ مثبت باز شد. سلیمانیه امروز دو کانال شکنی را تجربه کرد.اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده عصر امروز نزدیک به 2 هزار تومان گران تر از عصر پنجشنبه گذشته معامله شد. نرخ حواله درهم نیز در بازار امروز تقریبا 400 تومان بالاتر از دو روز قبل معامله شد.

معاملات فردایی حلال شد !

یکی از خبرهای بازار هرات این بود که معاملات فردایی امروز دوباره آغاز شد، این در حالی است که در روزهای گذشته خبر آمده بود طالبان معاملات دلار فردایی را حرام اعلام کرده است. عده ای از معامله گران می گفتند مثل اینکه معاملات فردایی در هرات حلال شد.

طلا روی ریل صعود  

قیمت اونس طلا امروز در محدوده 1926 دلار معامله شد که نسبت به دیروز ثابت بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا 18 عیار امروز بالا رفت. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا 18 عیار امروز تا 2 میلیون و 61 هزار و 900 تومان بالا رفته است.قیمت طلا 18 عیار عصر امروز در زمان نگارش  این گزارش 2 میلیون و 60 هزار و 900 تومان بود. 

یکه تازی قیمت سکه در بازار 

سایت اتحادیه امروز  همچنین اعلام کرده که قیمت سکه  امامی وارد کانال 24 میلیون تومان شده و تا سطح 24 میلیون و 555 هزار تومان پیشروی کرده است.

قیمت سکه در سایت مذکور در زمان نگارش این گزارش 24 میلیون و 505 هزار تومان بود. این قیمت نسبت به عصر پنجشنبه گذشته در حول و حوش 856 هزار تومان جهش صعودی را نشان می دهد. 

قیمت ربع سکه 10 میلیون تومان شد  

قیمت ربع سکه در بازار امروز وارد کانال 10 میلیون تومان شد . قیمت نیم سکه هم امروز 14 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با 2 روز قبل 700 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید