پیش بینی بازارها شنبه 13 آذر 1400

قیمت خودرو تکان می خورد؟ /خریداران دلار باز هم فعال شدند

کدخبر: ۴۵۹۰۵۰
اقتصادنیوز: بازارها معاملات امروز را در شرایطی آغاز می کنند که پیش بینی می شود همه آن‌ها نسبت به پایان دور نخست مذاکرات برجامی وین واکنش نشان دهند.
قیمت خودرو تکان می خورد؟ /خریداران دلار باز هم فعال شدند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها امروز را متاثر از دور نخست مذاکرات برجامی وین و البته گمانه زنی ها از جزییات بیشتر لایحه بودجه 1401 دنبال می کنند. در پیشقرال این اثرپذیری، معامله گران بازار ارز قرار دارند.

بازار ارز | سیگنال های افزایشی به دلار 

قیمت دلار در معاملات شب گذشته بعد از نتایج اولیه دور نخست مذاکرات برجامی وین، وارد سطح جدید قیمتی 29.7 هزار تومان شد. معامله گران ارزی مدعی اند، ورود به کانال 30 هزار تومان در معاملات امروز بعید نیست.

با گمانه زنی ها از اینکه توافق در یک بازه زمانی کوتاه مدت شدنی نیست و البته شکاف طرف های اروپایی و ایران بر سر رسیدن به یک فصل مشترک، خریداران را در بازار ارز فعالتر نشان داد.

همچنین همزمان با گمانه زنی ها از بودجه 1401 و احتمال اعمال نرخ تسعیر دلار 23 هزار تومانی، سیگنال های مثبتی از سمت دولت به خریداران داده شده که همین می تواند دلار را روبه جلو نشان دهد.

بازار سهام | تردیدها برای رشد شاخص

بازار سهام به مانند دلار سیگنال های افزایشی دریافت کرد اما رفتار هیجانی بورس بازان در هفته های اخیر نشان داد که رفتار بازار چندان تابعی از  این سیگنال ها نبوده و بازار در منطق هیجانی بورس بازان حرکت نزولی داشته که البته ریشه اصلی آن را باید به بی اعتمادی بازیگران حقیقی در بازار مربوط دانست.

براساس برآیند تمامی پیش بینی ها، شاخص بورس امروز توان بازگشت و حرکت به سمت کانال 1.4 میلیون را دارد اما معلوم نیست که خواسته بورس بازان هم همین باشد.

بازار خودرو | انتظار برای اعلام قیمت های جدید

با پایان دور نخست مذاکرات برجامی وین، اکنون اما تحرکات بازار ارز می تواند قیمت ها را در بازار خودرو دوباره تکان دهد اما فعلا شرایط معاملات رکودی است و بازار رونق چندانی ندارد.

اگرچه براساس برخی شنیده ها تصمیم درباره قیمت گذاری خودرو در این هفته پیش رو اعلام می شود و می تواند به انتظارات در بازار خودرو پایان دهد. سردرگمی و بلاتکلیفی فعلا بخشی از معامله گران را درگیر خود کرده است.

بازار مسکن | امیدواری وزیر راه به رونق 

بازار مسکن اگرچه همچنان در شرایط رکودی به سر می برد اما فعلا فعالان بازار منتظر اثر عملیاتی تصمیمات دولت در زمینه بسته های رونق بازار همچون نهضت تولید ملی مسکن هستند. در تازه ترین ابرازنظر، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرده با تعاملات دولت و مجلس شاهد بهبود شرایط بازار مسکن باشیم.

این در حالی است که برخی منابع غیررسمی از رفتنی بودن رستم قاسمی به دلیل بیماری او هم خبر داده اند. همچنین نتیجه بررسی و مقایسه روند رشد متوسط قیمت مسکن و اجاره بها طی هشت ماهه گذشته از وخامت حال و روز بازار اجاره حکایت می‌کند. با تداوم این روند و بیشتر شدن اختلاف تورم اجاره نسبت به بازار خرید و فروش در آخرین ماه تابستان(شهریور)، نرخ رشد اجاره بها با اختلاف 12 واحد درصدی به حدود 43 درصد افزایش یافت.

بازار ارز دیجیتال | فروشندگان فعال شدند

فروشندگان بیت کوین (BTC) روز جمعه فعال‌تر از خریداران بودند. این امر موجب شد، این رمزارز  به سمت پایین محدوده قیمت یک هفته ای خود سوق پیدا کند. بیت کوین تا ساعت‌های 9 و 10 شب گذشته (به وقت تهران) حدود ۵۲هزار دلار معامله می شد و در 24 ساعت گذشته ارزش آن حدود ۷ درصد کاهش یافت. پیش از آن بیت کوین روند صعودی را پیش گرفته بود و با قیمت بیش از ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار در حال معامله بود.

 

  • 11
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید