پیش بینی بازارها شنبه 11 دی 1400

قیمت خودرو صعود می کند؟ /تحرکات جدید در بازار مسکن

کدخبر: ۴۶۵۸۹۲
اقتصادنیوز: با ارسال سیگنال های مثبت از وین، واکنش بازارها در معاملات امروز می تواند در کوتاه مدت مسیر بازار را تعیین کند.
قیمت خودرو صعود می کند؟ /تحرکات جدید در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها از مسکن و خودرو تا بورس و دلار همچنان مذاکرات وین را با حساسیت دنبال می کنند. با سیگنال های مثبت ارسالی از وین، باید منتظر واکنش ها در بازار روز شنبه بود.

بازار ارز | دلار فعلا توان روبه جلو ندارد

در بازار ارز، قیمت دلار در کانال 29 هزار تومان دنبال می شود. نوسان قیمت ها هم در همان محدوده نیمه بالای کانال 29 هزار تومان دنبال می شود. فعلاً با ارسال سیگنال های مثبت از وین، بازار در سمت خرید توان رو به جلو را ندارد. با این وصف معاملات پشت خط دلار نشان می دهد که معامله گران و خریداران منتظر لحظه ورود هم هستند زیرا معتقدند توافق به این زودی در وین حاصل نمی شود و اختلافات را عمیق می دانند. در این میان اما دلار همچنان در همان کانال زیر 30 هزار تومان دنبال می شود.

بازار سهام | نشانه های امیدواری خریداران در بورس

در بازار سهام نشانه های امیدواری در سمت خرید بالا ارزیابی می شود و شاخص در نقطه کنونی چسبیده به کانال 1.4 میلیون واحد میتواند دوباره به کانال 1.4 میلیون بر گردد و در این کانال مسیر صعودی را با آرامی دنبال کند. البته بازار شکننده ارزیابی می شود و سمت عرضه می تواند دوباره بازار را با چالش مواجه کند. سیگنال های مثبت از وین و اخبار و رویدادهای امیدوار کننده از اصلاح رفتارهای سیاست گذار می تواند همافزایی مثبتی را در بازار شکل دهند. 

بازار خودرو | نشانه های صعود خودرو تا پایان سال

در بازار خودرو نشانه های موجود حکایت از این دارد که قیمت ها می تواند دوباره در مسیر صعودی دنبال شود و به دلیل تحرکات بازار ارز و سیگنال های وین به احتمال زیاد بازار همچنان نوسان روبه بالا دنبال شود. درپی طرح موضوع فروش محصولات ایران‌خودرو به صورت اقساطی، این گروه صنعتی در اطلاعیه‌ای موضوع را تکذیب و اعلام کرده است که در حال حاضر طرح فروش خودرو به صورت قسطی ندارد.

همچنین در تازه ترین رویداد، در پی نشست‌های تخصصی و بازدید‌های میدانی سازمان بازرسی از گروه‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا و قطعه سازان به منظور پایش روند تجاری سازی و تکمیل خودرو‌های ناقص، با مورد توجه قرار دادن اسناد و مدارک مثبت، هشدار مقتضی به منظور ارائه برنامه زمانبندی و ضرورت کاهش خودرو‌های مذکور برای کاهش التهاب بازار خودرو به وزارت صمت و خودروسازان داده شد. همچنین زمزمه هایی می رسد که خودروسازی ایران خودرو به دنبال این است که با توقف تولید گروه ۲۰۶، تولید محصولات خانواده پژو ۲۰۷ را جایگزین آن کند.

بازار مسکن | تحرکات جدید در بازار مسکن

تسهیلات پرداخت شده بانک ها به بخش مسکن در هشت ماهه نخست سال 1400 به بیش از 90 هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به صورت نقطه به نقطه حدود 53.8 درصد رشد را تجربه کرد. حجم معاملات مسکن در ماه گذشته رکورد جدیدی را در سال ۱۴۰۰ ثبت کرد. حجم معاملات در آذر ماه هم نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و هم از رشد قابل توجه نسبت به آذر سال گذشته حکایت دارد. سیگنال های آذر به بازار مسکن می تواند تحرکات جدیدی را در بازار شکل دهد.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین زیر 50 هزار دلار ماند

دیروز بیت کوین در آخرین روز ۲۰۲۱ با کاهش رو به رو شد و در کانال ۴۵ هزار دلار معامله شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید