بررسی «اقتصادنیوز» از میزان معاملات مسکن در آذرماه؛

بازار بی‌مشتری‌مسکن /معاملات نصف‌شد

کدخبر: ۳۸۲۵۹۷
مناطق 8، 19 و 21 سه منطقه هستند که در آذر ماه بیشترین افت معاملات واحدهای مسکونی را نسبت به ماه گذشته تجربه کردند .
بازار بی‌مشتری‌مسکن /معاملات نصف‌شد

به گزارش اقتصادنیوز، آمارهای ارائه شده از میزان خرید و فروش ملک در آذر ماه حکایت از افت ۴۲.۸ درصدی نسبت به آبان ماه و ۷۳.۲ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.


اکوایران بررسی کرد؛ آخرین هشدارها به صاحبان خانه‌ های خالی


 

روند کاهش معاملات مسکن در آبان ماه اوج گرفت و آمارهای ارائه شده از میزان خرید و فروش در این ماه (آبان)حکایت از افت ۴۸.۴ درصدی معاملات ملک در تهران داشت که بیشترین کاهش ماهیانه تعداد معاملات در سال ۹۹ محسوب می‌شد، اما آذرماه رکورد تازه ای در ریزش معاملات مسکن ثبت شد .

اگر در دومین ماه پاییز تنها ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی خرید و فروش شده بود در آخرین ماه پاییز امسال تنها ۲۵۵۵ ملک معامله شد در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۶ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد کاهش داشت.

مسکن

در آذرماه امسال ۱۱ منطقه کمتر از ۱۰۰ معامله مسکن در آنها به ثبت رسیده و منطقه ۱۹ همچنان رکورد دار کم ترین معامله مسکن با ثبت ۱۹ مبایعه نامه است. در این منطقه در آبان‌ماه ۳۹ معامله مسکن ثبت شده بود.پس از آن منطقه ۲۲ که در ماه گذشته ۶۱ معامله در آن ثبت شده بود در این ماه تنها ۳۸ معامله مسکن انجام شده است .رتبه بعدی مناطق کم معامله به ترتیب به منطقه ۲۱ با ۴۰ معامله، منطقه ۹ با ۵۴ معامله و منطقه ۱۶ با ۵۷ معامله مسکن هستند.

این مناطق در آخرین ماه پاییز رکورد دار شدند 

بالاترین ریزش معاملات مسکن مربوط به منطقه ۲۱ با ۵۵.۰۶ درصد ریزش معامله مسکن است .در این منطقه در آبان ماه ۸۹ ملک خرید و فروش شده بود که در آذر ماه به ۴۰ واحد رسیده است. منطقه ۸ نیز با افت ۵۲.۳۶درصدی در جایگاه دوم قرار دارد در این منطقه در آبان ۲۵۴ خرید و فروش ملک انجام شده که این رقم در آذرماه به ۱۲۱ می رسد.

منطقه ۱۹ نیز جایگاه  سوم را با کاهش ۵۱.۲۷ درصدی دارد.در منطقه دو معاملات به نصف کاهش پیدا کرده و از ۳۶۰ معامله مسکن در آبان به ۱۸۰ معامله در آذر ماه رسیده است.

مسکن

منطقه پر مشتری تهران چقدر ریزش معامله مسکن داشت ؟

منطقه ۵ نیز  که بالاترین سهم را از کل معاملات شهر تهران با سهم ۱۲.۷ درصدی به خودش اختصاص داده با ریزش ۴۰.۱۱ درصدی معاملات مواجه بوده در این منطقه ۳۲۴ معامله در آذر ماه انجام شده است که این رقم در ماه آبان ۵۴۱ معامله بود.

در مناطق ۲۱،۸،۱۹،۹،۲معاملات نصف و یا از نصف بیشتر کاهش پیدا کرده است.منطقه یک کم ترین ریزش معاملات را داشته و مناطق ۲۰،۶،۲۲و ۱۵ در رتبه های بعدی قرار دارند و نسبت به سایر مناطق افت معامله کم تری را تجربه کرده اند.

بررسی ها نشان می دهد مناطق ۴ با سهم ۷.۹ درصد و منطقه ۱۰ با همین سهم رتبه دوم و سوم تعداد معاملات مسکن را به خود اختصاص داده اند. در مجموع ۶۹.۴ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در آذر ماه ۹۹ مربوط به ۱۰ منطقه ۵،۴،۱۰،۲،۱،۱۵،۱۴،۷،۱۱و۸بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۳۰.۶ درصد از کلمات تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید