در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

توضیحات مهم جهانگیری در مورد سود و آینده سهام عدالت

کدخبر: ۱۶۶۷۴۴
اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح برنامه های خود پرداخت. جهانگیری در بخشی از سخنانش به اهمیت سهام عدالت اشاره کرد و گفت: کارهای مربوط به آسیب شناسی سهام عدالت انجام شده و از امسال مردم سهامدار می شوند.
توضیحات مهم جهانگیری در مورد سود و آینده سهام عدالت

به گزارش اقتصادنیوز ، جهانگیری در مورد سهام عدالت نیز گفت: در سال 1385، 49 میلیون برگ سهام توزیع شد؛ در دولت یازدهم تمرکز کردیم که سهام عدالت باید آسیب شناسی شود، مشکلاتش حل شود که مردم سهامدار شوند؛ در سال گذشته این کار تکمیل شد؛ طبق قانون مجلس، سال 95 پایان سال سهام عدالت بود که باید سهامدار قیمت سهامش را پرداخت می کرد و سهامدار می شد.

وی اضافه کرد: همه خانواده های تحت پوشش که در مجوز رهبری گفته شد که اینها از 50 درصد قیمت معاف هستند و تخفیف 50 درصدی به آنها داده شد مالک سهام عدالتشان خواهند شد؛ ارزش هر سهام 2 میلیون تومان است یعنی یک خانواده 5 نفره، 10 میلیون تومان ارزش سهامشان است که از ابتدای سال 96 در اختیارشان قرار می گیرد؛ یک خانواده 5 نفره هر سال حداقل 500 هزار تومان در سال سود سهامشان است که به آنها تعلق می گیرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنهایی که تخفیف ندارند، بخش عمده ای از پول سهامشان در طول این 10 سال از محل سود 60 شرکت واگذار شده به سهام عدالت پرداخت شده است؛ ارزش امروز سهام آنها یک میلیون تومان است و به آنها فرصت داده شده است که مابه التفاوت را پرداخت کنند که ارزش سهام آنها 2 میلیون تومان می شود؛ آنها هم قادر هستند از امسال حساب باز کنند و سود سهام خود را دریافت کنند.

درواقع چون این شرکت ها بورسی هستند، از امسال 50 میلیون نفر به سهامداران بورس کشور اضافه خواهند شد و مردم و طبقات ضعیف جامعه، سهامدار کارخانه های مشخصی خواهند شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید