مظنه املاک نوساز در بازار مسکن پایتخت+جدول قیمت

کدخبر: ۲۵۷۴۴۶
اقتصادنیوز : مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران خبر می‌دهند عرضه‌کنندگان واحدهای نوساز، نسبت به قیمت‌های پیشنهادی نامتعارف خود عقب نشینی نمی‌کنند.
مظنه املاک نوساز در بازار مسکن پایتخت+جدول قیمت

به گفته آنها، عمده مالکان و سازندگان واحدهای نوساز با وجود ارائه قیمت‌های پیشنهادی بسیار متفاوت با قیمت میانگین و کاهش معنادار حجم معاملات خرید و فروش در منطقه که نشانه‌ای از نزدیک شدن بازار مسکن به ایستگاه رکود معاملاتی دارد، ترجیح می‌دهند فعلا به فروش واحد خود اقدام نکنند. این در حالی است که توان خرید بخش زیادی از متقاضیان با قیمت‌های پیشنهادی آنها هماهنگی ندارد. گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در حال حاضر منطقه یک بالاترین و منطقه ۱۹ شهر تهران پایین‌ترین متوسط قیمت آپارتمان در هر مترمربع را دارا هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در نیمه پاییز متوسط قیمت خرید و فروش آپارتمان‌های مسکونی در منطقه یک به ۱۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و در منطقه ۱۹ به حدود ۴ میلیون تومان در هرمتر مربع رسیده است. این در حالی است که بعضا قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز در هرمترمربع در هر یک از این مناطق بسیار فراتر است. جست‌و‌جوی قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز در مناطق مختلف نشان می‌دهد به‌عنوان مثال در محدوده سعادت‌آباد (منطقه دو) قیمت پیشنهادی آپارتمان نوساز از متری ۱۹میلیون تا ۴۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. این در حالی است که متوسط قیمت آپارتمان مسکونی در منطقه دو حدود ۱۴ میلیون تومان در هرمترمربع برآورد شده است. مشاوران املاک با اشاره به نزدیک شدن بازار مسکن به ایستگاه رکود به دارندگان واحدهای نوساز توصیه می‌کنند فایل‌های خود را با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه کنند.

مسکن29 آذر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید