گران شدن تعرفه برق و گاز برای پر مصرف ها

کدخبر: ۲۸۰۷۱۶
اقتصادنیوز : براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور پس از بازنگری در استاندارد برچسب انرژی ساختمان‌ها، تعرفه مشترکانی که مصرف برق و گاز طبیعی آنها بیش از الگوهای مصرف باشد، افزایش خواهد یافت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری میزان ، شورای عالی انرژی کشور در چارچوب وظایف تصریح شده در تبصر‌ه ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف، الگوی مصرف برق و گاز طبیعی را تصویب کرد.

براساس ماده چهار این تصویب‌نامه، وزارتخانه‌های نفت و نیرو وظیفه دارند که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی استاندارد ایران در چارچوب کارگروه، در مدت ۹ ماه از ابلاغ این دستورالعمل، نسبت به بازنگری استاندارد برچسب انرژی ساختمان‌ها اقدام کنند، به نحوی که تعیین الگوی مصرف انرژی ساختمان با استفاده از قبوض مصرف (تفکیک شده برق و گاز) امکان‌پذیر باشد.

براساس ماده پنج، افزایش تعرفه موضوع این دستورالعمل شامل آن دسته از مشترکانی خواهد شد که مصرف آن‌ها بیش از الگو‌های مصرف برق و گاز طبیعی مطابق با استاندارد برچسب انرژی بازنگری شده باشد.

وزارتخانه‌های نفت و نیرو تکلیف دارند پس از تدوین و ابلاغ استاندارد‌های موضوع ماده چهارم این دستورالعمل، نسبت به اطلاع‌رسانی و هشدار در مورد مصرف مشترکان و افزایش تعرفه ماده ۱۸ قانون قبل از اعلام اجباری استاندارد، اقدام کنند.

برابر این دستورالعمل، وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو مکلفند نسبت به اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی انرژی و راهکار‌های ارتقای رده‌های انرژی در ساختمان‌ها اقدام کنند.

این دستورالعمل از سوی محمدباقرنوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرا به وزارتخانه‌های نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، کشور و معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری و سازمان‌های انرژی اتمی ایران، حفاظت محیط‌زیست و سازمان استاندارد ایران ابلاغ شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید