دعوت به خیزش جهان اسلام علیه تصمیم آمریکا در مورد بیت المقدس

کدخبر: ۲۰۲۸۵۴
ایسنا : دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام خواستار خیزش محافل مردمی و رسمی عربی و اسلامی علیه تصمیم واشنگتن مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در چهاردهم ماه مه آینده شد.
دعوت به خیزش جهان اسلام علیه تصمیم آمریکا در مورد بیت المقدس

 مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، علی قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام در بیانیه‌ای تأکید کرد: ما خواستار خیزش و قیام محافل رسمی و مردمی فلسطینی، عربی و اسلامی علیه این تصمیم آمریکا هستیم؛ تصمیمی که تصویرگر تعرض به قبله نخست مسلمانان جهان و معراج‌گاه نبی مکرم اسلام (ص) است.

وی همچنین خواهان مقابله امت‌های عربی و اسلامی با انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس شد.

وی یادآور شد: مساله قدس، مساله تمامی امت‌های عربی و اسلامی است و هرگونه کوتاهی در این خصوص اقدامی ننگین به شمار می‌رود که خداوند متعال و تاریخ و نسل‌ها از آن نخواهند گذشت.

قره‌داغی خطاب به سران عربی و اسلامی گفت: قدس و مسجد الاقصی امانتی بر گردن شما است و هرگونه کوتاهی در این زمینه کوتاهی در حق مسجد الحرام است.

دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام تصریح کرد که سران عربی و اسلامی باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل‌های دیپلماتیک و اقتصادی و غیره در راستای مقابله با این تصمیم واشنگتن بهره‌برداری کنند.

وی همچنین گفت که انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس به مثابه اعلام جنگ علیه مسلمانان و اقدامی در راستای نهادینه کردن اشغالگری است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید