آمریکا مقر موقت سفارتش در بیت المقدس را اعلام کرد

کدخبر: ۱۹۵۶۱۲
باشگاه خبرنگاران جوان: بر اساس اعلام منابع خبری، هتل «دیپلمات» در جنوب شرق قدس اشغالی، به طور موقت سفارت آمریکا در این شهر می‌شود.
آمریکا مقر موقت سفارتش در بیت المقدس را اعلام کرد

منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی مدعی شدند دولت آمریکا در پی به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اکنون در حال فراهم کردن مقدمات انتقال سفارت خود از تل‌آویو به هتلی در قدس اشغالی است که آن را در سال 2014 خریداری کرده است.

به گزارش منابع مذکور، هتل مدنظر همان هتل دیپلمات است که در جنوب شرق قدس در مجاورت کنسولگری آمریکا قرار دارد و اکنون در اختیار اداره مهاجرت رژیم صهیونیستی است.

در همین ارتباط، کسنیا سفیتلووا، عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه هفت تلویزیون این رژیم تائید کرد که مقامات آمریکایی گفته‌اند دیگر قرارداد اجاره این هتل را تمدید نخواهند کرد.

این هتل هم‌اکنون محل اسکان حدود 500 مهاجر یهودی سالخورده‌ای است که عمدتا از جمهوری‌های استقلال‌یافته از شوروی سابق به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به تازگی ورود یک هیئت آمریکایی به ریاست نماینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به فلسطین اشغالی را برای بررسی میدانی انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس فاش کرد.

شبکه دو رژیم صهیونیستی افزود به زودی سفارت آمریکا به طور موقت و تا پایان احداث مکانی مخصوص سفارت به هتل دیپلمات در محله «الارنونا» در قدس انتقال می‌یابد.

مرکز برنامه‌ریزی شهرداری قدس نیز طرح مهندسی تاسیس ساختمان خاص سفارت آمریکا در قدس شامل چندین اتاق محکم، پناهگاه و دیوار‌های امنیتی آن را تائید کرده است.

مائیر ترجمان، رئیس بخش برنامه‌ریزی در شهرداری قدس، نیز گفت: «مهندس طراح سفارتخانه‌های آمریکا یک هفته قبل و برای نظارت بر طرح ساخت سفارت این کشور در قدس، به اسرائیل سفر کرد.»

در همین حال،‌ روزنامه صهیونیستی آروتص شوا مدعی شد احتمالا دولت آمریکا، هتل دیپلمات را به عنوان محل ثابتی برای استقرار سفارت جدید خود در فلسطین اشغالی در نظر گرفته و تا سال 2020 این هتل به سفارتخانه تغییر وضعیت خواهد داد.

این رسانه اسرائیلی همچنین گزارش داد به ساکنان این هتل اعلام شده است که ظرف دو سال نسبت به تخلیه کامل آن اقدام کنند.

موضوعی که احتمال تبدیل شدن این هتل به سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی را تقویت می‌کند مصاحبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس است. او در این مصاحبه گفت انتقال سفارت آمریکا به قدس زودتر از دو سال آینده اتفاق نخواهد افتاد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید