اردوغان خواستار لغو تصمیم انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شد

کدخبر: ۱۹۴۹۱۱
رئیس‌جمهور ترکیه پس از صدور رأی غیرالزام‌آور اعضای سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت قدس شریف، از رئیس‌جمهور آمریکا خواست که از تصمیمش برای انتقال سفارت به قدس منصرف شود.
اردوغان خواستار لغو تصمیم انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ساعتی پس از تصویب قطعنامه «وضعیت قدس» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به این ماجرا واکنش نشان داد.

امروز پنج شنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، امروز به درخواست کشورهای مسلمان و اعضای جنبش عدم تعهد، نشستی برای رأی‌گیری در خصوص قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور در خصوص وضعیت حقوقی قدس شریف داشت.

این نشست پس از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت کشورش به قدس و وتوی قطعنامه پیشنهادی مصر در این خصوص در شورای امنیت برگزار شد.

در انتهای این نشست مجمع عمومی، قطعنامه موسوم به «وضعیت قدس» به رأی گذاشته شد و مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۳۵ رأی ممتنع،آن را به تصویب رساند.

آنطور که دیلی صباح گزارش داده، اردوغان ضمن استقبال از این اقدام کشورهای عضو سازمان ملل، از ترامپ خواسته که از تصمیم خود برگردد.

قانونی که در سال 1994 در کنگره آمریکا تصویب شد، دولت این کشور را به انتقال سفارت به قدس شریف مکلف کرده ولی همه روسای جمهور آمریکا از روز تصویب این قانون، هر 6 ماه یکبار اجرای آن را به تعویق می‌انداختند.

رجب طیب اردوغان در ادامه تقدیر از اقدام امروز مجمع عمومی، ادبیاتی شبیه ادبیات امروز «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه‌اش به کار گرفته و گفته: «ما فلسطینی‌ها را با سرنوشت تنها نمی‌گذاریم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید