رویترز از این احتمال خبر داد:

ترامپ به احترام مکرون در برجام می ماند

کدخبر: ۲۱۱۵۱۶
رویترز مدعی شد که ممکن است دونالد ترامپ بخاطر نگه داشتن احترام مکرون در برجام بماند.
ترامپ به احترام مکرون در برجام می ماند

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، یک منبع آگاه اظهار داشت، این احتمال وجود دارد که ترامپ تصمیم به ماندن در این توافق بین المللی بگیرد. این تصمیم تا حدودی به خاطر «حفظ اتحاد» با فرانسه و نگه داشتن احترام امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه است که هفته گذشته در سفر به آمریکا از ترامپ خواست در برجام بماند.

دیپلمات ها می گویند که تصمیم ترامپ برای تمدید نکردن لغو تحریم ها علیه ایران، توافق هسته ای را تقریبا از بین می برد و می تواند با پاسخ ایران مواجه شود. این دیپلمات ها مدعی شدند که ممکن است ایران برنامه تسلیحات هسته ای را از سر بگیرد.

ترامپ باید تا 12 می (22 اردیبهشت) اعلام کند که لغو تحریم ها علیه ایران را تمدید می کند یا نه. یکی از مقام های کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که احتمال دارد، ترامپ نهایتا تصمیمی اتخاذ کند که «خروج کامل نباشد.» اما این مقام نتوانست توضیح دهد که این تصمیم چگونه خواهد بود.

این مقام کاخ سفید اظهار داشت که ترامپ «بخش زیادی از مسیر منتهی به خروج توافق را طی کرده اما هنوز تصمیمی نگرفته است» و «به نظر می رسد که این کار را خواهد کرد اما تا زمانی که رئیس جمهوری تصمیم گیری نکند، چیزی نهایی نیست.»

ترامپ تا 12 می به فرانسه، انگلیس و آلمان فرصت داده تا آنچه را که «نقایص» برجام می داند، اصلاح کنند. یکی از موضوعات که آمریکا خواستار اصلاح آن است، بندهای موسوم به غروب است. بر این اساس، آمریکا امیدوار است راهی برای تمدید محدودیت ها بر برنامه هسته ای ایران حتی پس از انقضای تاریخ این محدودیت ها بیابد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید