انتشار خبر مرگ محمد بن سلمان در توئیتر/ وزارت کشور تکذیب نکرد

کدخبر: ۲۱۶۶۹۷
اقتصادنیوز: عده‌ای از کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان را منتشر کرده‌اند.
انتشار خبر مرگ محمد بن سلمان در توئیتر/ وزارت کشور تکذیب نکرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان را دست به دست می‌چرخانند و تا این لحظه وزارت کشور عربستان این خبر را تکذیب نکرده است.

بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی عربستانی و کاربران عرب فضای مجازی با هشتک ولی‌عهد؛ زخمی یا متوفی (#ولی_العهد_مصاب_أو_متوفی)، خبر از درگذشت وی پس از حادثه تیراندازی در محله «الخزامی» در ریاض دادند.

کاربری با نام «Ahmed Nour» نوشت: ریاض: دیوان پاداشعی خبر درگذشت محمد بن سلمان را اعلام کرد!

1

یا «Saleh khudirat» می‌نویسد: دوست دارم که این خبر را رد کنم اما ولی‌عهد از زمان تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاهی، رویت نشده است.

2

یا «بدر الدوسری» می‌نویسد: شاهزاده محمد بن سلمان به دلیل جراحت پس از تیراندازی در کاخ پادشاهی درگذشت.

4

برخی کاربران نیز این خبر را شایعه می‌دانند.

به عنوان مثال، کاربری با نام «Osman Thakir» می‌نویسد: فعالان شبکه‌های اجتماعی خبر مرگ امیر محمد بن سلمان ولی‌عهد را نقل می‌کنند..اما من آن را با توجه به ساختار خبر منتشر شد، صحیح نمی‌دانم...خداوند همه مرده‌های مسلمان را بیامرزد.

5

یا «مزعل عبداللطیف البحر» می‌نویسد: صفحه‌های تمام کاربرانی که خبر مرگ شاهزاده محمد بن سلمان را منتشر می‌کنند، جعلی و دروغین و جدید است.خداوند عربستان و ملت و حکامش را حفظ کند.

6

شامگاه 21 آوریل بود که برخی فعالان فضای مجازی قطری و سعودی از وقوع تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه سعودی در منطقه «الخزامی» واقع در شهر ریاض خبر دادند که برای ساعت‌ها ادامه پیدا کرد و فیلم‌هایی از این رخداد نیز در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و در همان زمان بود که برخی از رسانه‌ها از احتمال کودتای برخی از شاهزادگان سعودی و تلاش آن‌ها برای ترور «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی خبر دادند و برخی دیگر نیز، آن را یک عملیات پیچیده امنیتی طراحی‌شده از سوی رزمندگان یمنی در پاسخ به جنایات آل‌سعود در یمن ذکر کردند.

از همان زمان بود که حضور ولیعهد عربستان در انظار عمومی کمرنگ شد و رسانه‌ها گزارشات و سؤالاتی را در خصوص وضعیت وی منتشر کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، پس از گذشت 20 روز از غیبت ولی‌عهد، طی خبرهای مختلف، عکسهایی از ولی‌عهد عربستان را منتشر کرد که تاریخ دقیق این عکسها مشخص نیست و خبرها اغلب به گفت‌وگوهای تلفنی بن‌سلمان با مقامات کشورهای همپیمان با عربستان محدود می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید