چند نفر از ایرانیان حافظ کل قرآن هستند؟

کدخبر: ۲۲۵۸۷۹
اقتصادنیوز: معاون هماهنگی و نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی با انتقاد از کم کاری شماری از دستگاه های مرتبط طرح ملی حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: امروز در خوشبینانه‌ترین آمار فقط20 هزارحافظ کل داریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد انجم شعاع روز شنبه در نشست تشریح روند کارها و فعالیت های انجام گرفته توسط این شورا و همچنین دیگر دستگاههای مرتبط با طرح ملی حفظ قرآن کریم، با تاکید برهم‌ افزایی دستگاه‌های مختلف در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: درحوزه استعداد‌های درخشان قرآنی هم شورای عالی قرآن، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش طرح‌هایی دارند که ضروری است دراین زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شود.

دبیر طرح ملی حفظ قرآن کریم در ادامه از ثبت یک میلیون و 12هزارکدملی در سامانه حفظ قرآن خبرداد و افزود: درسامانه مربوطه از این تعداد حافظ قرآن ثبت شده بیش از60 درصد حافظ نیم جزء هستند.

انجم شعاع در ادامه سخنان خود به تربیت 10میلیون حافظ کل به عنوان افق ترسیم شده تا سال 1414 اشاره کرد و گفت: در سند طرح ملی حافظ قرآن، حافظ کل یا حافظ بخش زیادی از قرآن تعریف شده که شامل 20 جزء به بالا است؛ از این رو برنامه‌ریزی ما تربیت 10میلیون حافظ کل قرآن تا این سال است.

وی درباره شمارحافظان کل قرآن هم با ارائه آماری از حافظان کل قرآن در کشورهای لیبی، عربستان و ترکیه ، تصریح کرد: درخوشبینانه‌ترین آمار در کشور فقط20هزارحافظ کل قرآن داریم که فاصله آن با10 میلیون خیلی زیاد است در حالی که حافظان برخی کشورها مانند ترکیه تا 220 هزار نفر هم پیش رفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید