معاون پیش بینی هواشناسی گلستان:

گرد و غبار شمال گلستان را فرا گرفت/ثبت دمای ۴۶ درجه در ۴ شهرستان

کدخبر: ۲۲۵۶۸۴
اقتصاد نیوز:معاون پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: ظهر جمعه باد نسبتا شدیدی در منطقه اینچه برون و شمال گلستان رخ داد و با توجه به خشکی منطقه موجب بروز گرد و غبار محلی در این منطقه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،محمدرضا رحمان نیا با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در شمال استان گلستان اظهار کرد: حداکثر سرعت باد در منطقه اینچه برون حوالی ساعت ۱۵ الی ۱۵ و ۳۰ دقیقه ظهر امروز (جمعه) ۴۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی افزود: همان طور که طی روزهای گذشته پیش بینی شده بود این وزش نسبتا شدید باد با توجه به خشکی منطقه با گرد و خاک همراه شده و دید افقی را تا هزار متر رسانده بود، اما در حال حاضر از غلظت گرد و خاک کاسته شده، سرعت باد به ۲۵ کیلومتر بر ساعت رسیده و دید افقی چهار هزار متر است.

رحمان نیا با بیان اینکه این وضعیت با توجه به خشکی منطقه ممکن است برای ساعتی ادامه داشته باشد، اظهار کرد: برای امشب وزش نسبتا شدید باد را پیش بینی کرده ایم که با توجه به خشکی منطقه احتمال وقوع گرد و خاک های محلی در شمال استان وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز در چهار شهرستان مراوه تپه، کلاله، گنبد کاووس و اینچه برون دمای ۴۶ درجه به ثبت رسید، همچنین در شهرستان مینودشت دمای ۴۵ درجه، علی آباد کتول ۴۱ و گرگان ۳۹ درجه به ثبت رسیده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید