شهرهای استانی غرق در گرد و خاک

کدخبر: ۲۲۰۲۴۰
اقتصادنیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک در مناطق جنوبی، از رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق کشور خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز؛ احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۶ خرداد) به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط شمال غرب، استان‌های گیلان، مازندارن و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، ‌البرز، ‌تهران و سمنان رگبار باران، ‌گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۲۷ خرداد) در مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ اردبیل و ارتفاعات البرز رشد ابر و رگبار پراکنده باران با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود،‌ تصریح کرد: در سایر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۲۶ خرداد) در شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود،‌ گفت: این وزش باد در برخی مناطق به ویژه منطقه زابل با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده به سبب وزش باد شدید احتمال باد و گرد و خاک در استان‌های خوزستان و بوشهر و در برخی مناطق استان ایلام نیز وجود دارد.

به گفته وظیفه، با توجه به وزش باد شدید در مناطق جنوبی، فردا و پس‌فردا خلیج‌فارس، تنگه هرمز و با شدت کمتر دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. همچنین از امروز (۲۶ خرداد) تا فردا افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه (۲۸ خرداد) علاوه بر مناطق شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در سواحل شمالی کشور نیز افزایش ابر، همراه با کاهش نسبی دما و احتمال بارش پراکنده خواهند داشت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ خرداد) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه  سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۸ خرداد) صاف همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید