تولید سلاح آخرالزمانی توسط روسیه+ عکس

کدخبر: ۲۵۰۰۱۷
اقتصاد نیوز:روسیه می خواهد سلاحی پیشرفته به نام «آوانگارد» را به خدمت بگیرد که توانایی عبور از هرگونه سپر دفاع موشکی را داشته و می تواند یک شهر را به طور کامل نابود کند.
تولید سلاح آخرالزمانی توسط روسیه+ عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو،راکت مافوق صوت آوانگارد (Avangard) از سال آینده توسط دپارتمان موشکی ارتش سرخ مستقر در بخش های جنوبی منطقه اورال به کار گرفته خواهد شد.

راکت مافوق صوت آوانگارد روسیه
 

شاید ترسناک ترین ویژگی راکت مافوق صوت آوانگارد سرعتش باشد. این راکت می تواند با سرعتی 20 برابر سرعت صوت حرکت کند و به گفته ولادیمیر پوتین، هر نقطه از زمین را مانند یک شهاب سنگ مورد اصابت قرار دهد. رئیس جمهور روسیه مدعیست هیچ سیستم دفاعی یا سپر موشکی برای متوقف کردن این راکت وجود ندارد.

یک منبع آگاه صنایع دفاعی روسیه به خبرگزاری TASS این کشور گفته است:«فعال سازی این سلاح برای پایان سال 2019 زمان بندی شده است. در ابتدا دو سامانه موشکی خواهیم داشت که نهایتاً به شش سامانه افزایش پیدا می کند.»

 

راکت مافوق صوت آوانگارد روسیه
 

 

راکت مافوق صوت آوانگارد می تواند کلاهک هسته ای 2 مگاتنی را با خود حمل کند، یعنی 100 برابر قوی تر از بمبی که هیروشیما را با خاک یکسان کرد. این کلاهک می تواند یک شهر متوسط را به طور کامل نابود کند یا میلیون ها نفر را در کلان شهر ها به کام مرگ بکشاند.

آوانگارد یک سیستم دوبخشی است. یک راکت بزرگ، کل مجموعه را به ارتفاع مناسب می رساند و سپس کلاهک ها با سرعت مافوق صوت به سمت هدف حرکت می کنند. این کلاهک ها توانایی تغییر مسیر را هم دارند و نهایتاً به سرعتی می رسند که سپر دفاع موشکی هیچ شانسی در برابر آنها نخواهد داشت. موشک معروف Satan II روسیه می تواند 24 سیستم آوانگارد را با خود حمل کند. بدین ترتیب با تنها یک بار پرتاب می توان تمام شهرهای بزرگ یک کشور را هدف قرار داد.

 

راکت مافوق صوت آوانگارد روسیه
 

گفتنیست راکت مافوق صوت آوانگارد بر اساس اژدر هسته ای T-15 طراحی شده است. اژدر T-15 رؤیای آندره ساخاروف، دانشمند هسته ای شوروی سابق بود که هیچگاه ساخته نشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید