روسیه و فرانسه درباره برجام گفت وگو می کنند

کدخبر: ۲۴۹۷۹۲
اقتصادنیوز : سفیر روسیه در پاریس از برنامه دیدار وزیران خارجه روسیه و فرانسه و گفت وگوی آنان در خصوص برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ،«آلکسی مشکوف» اعلام کرد: اواخر ماه نوامبر سرگئی لاوروف و ژان-ایو لودریان در پاریس دیدار و در خصوص برنامه هسته ای ایران و مسائل سوریه و اوکراین گفت وگو خواهند کرد.

سفیر روسیه در پاریس با بیان اینکه دستور کار نهایی دیدار وزرای خارجه روسیه و فرانسه در کاخ ورسای هماهنگ خواهد شد، ادامه داد: بدیهی است در آن دیدار وزیران خارجه روسیه و فرانسه در وهله اول به بررسی موضوعات مهم و ضروری بین المللی خواهند پرداخت.

مشکوف ابراز امیدواری کرد که در این دیدار وزرای دو کشور بتوانند به بررسی کامل و مفصل مسائل و موضوعات دوجانبه دو کشور بپردازند.

سفیر روسیه در فرانسه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر روابط بین مسکو و پاریس در جریان مثبت و همگرایی قرار گرفته است.

 روسیه و فرانسه هرچند که بر اثر تحریم های غرب علیه روسیه تا حدودی از یکدیگر فاصله گرفتند اما در موضوع برجام همکاری های نزدیک دارند.

دو کشور در قالب مذاکرات گروه 1+4 با ایران و پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام به تلاش برای حل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران ادامه می دهند.

روسیه و فرانسه برای تداوم همکاری های اقتصادی ایران و جامعه جهانی و اجرای ساز و کار مالی اروپایی مواضع یکسان دارند.

در مساله سوریه نیز هرچند فرانسه عضو گروه کوچک کشورهای غربی است که در سال های اخیر از گروه های افراط گرا و دارای گرایش تروریستی در سوریه حمایت کرده است اما اخیرا روسای جمهوری روسیه، ترکیه و فرانسه و صدراعظم آلمان در اجلاس چهارجانبه در استانبول برضرورت حل مسائل سوریه از طریق مذاکره تاکید کردند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید