فردا در استانبول برگزار می‌شود؛

نشست رهبران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه درباره بحران سوریه

کدخبر: ۲۴۷۱۳۶
اقتصادنیوز؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز، جمعه اظهار کرد، رهبران روسیه، فرانسه، آلمان و ترکیه به همراه استفان دیمیستورا، نمیانده سازمان ملل در پی نشستی که با موضوع سوریه در استانبول برگزار خواهد شد، بیانیه مشترکی صادر خواهند کرد.
نشست رهبران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه درباره بحران سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز طی دیدار خود از ترکیه برای شرکت در این نشست، در چند دیدار دو جانبه نیز شرکت خواهد داشت.

پسکوف اظهار کرد: فردا رییس جمهور روسیه شنبه‌ای کاری خواهد داشت. او دستور کار خارجی و بین‌المللی خواهد داشت که به طور عمده بر مساله سوریه متمرکز خواهد بود. در استانبول نشست با حضور روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان برگزار خواهد شد. این مذاکرات حدود ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود رهبران این کشورها در پی مذاکرات خود بیانیه‌ای مشترک ارائه کنند. همچنین برای چندین دیدار دوجانبه با حضور رییس جمهور روسیه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سخنگوی کرملین افزود، همه شرکت‌کنندگان در نشست پیش‌رو به دنبال راهکاری سیاسی برای مساله سوریه هستند اما احتمال دارد در روش‌های اعمال این راهکار اختلاف نظرهایی داشته باشد.

او در این باره گفت: چنین مسائل عدم توافق محسوب نمی‌شوند، بلکه رویکردهای متفاوت درخصوص یک مساله هستند. در کل همه ما به روشنی به دنبال راهکاری سیاسی در خصوص مساله سوریه هستیم و این هدفی مشترک است اما در زمینه روش‌ها و تاکتیک‌ها ممکن است اختلاف نظرهای وجود داشته باشد.

در همین حال سخنگوی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز اظهار کرده است، آنکارا پیش‌بینی‌می‌کند که به دنبال این نشست که با حضور روسیه، فرانسه، ترکیه و آلمان برگزار خواهد شد، نقشه راه و یک پیش‌نویس برای قانون اساسی تنظیم شود.

پسکوف در ادامه درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی نیز تاکید کرد: هیچ پایه و اساسی برای شک در اظهارات خانواده سلطنتی عربستان درباره دست‌ نداشتن در قتل خاشقجی وجود ندارد.

این مقام روس همچنین از موضع اتخاذ شده توسط ریاض برای حمایت از انجام تحقیقات درباره قتل خاشقجی استقبال کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره موضع کشورش نسبت به این مساله اظهار کرد: موضع مسکو توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روشن شد؛ همه ما اظهارات خاندان سلطنتی عربستان درباره قتل خاشقجی و محکومیت این اقدام و همچنین دست نداشتن این خاندان در این مساله را شنیده‌ایم. جز این موارد مسائل دیگر مربوط به موضوع تحقیق است و ما از تحقیقی که پادشاهی عربستان می‌خواهد، استقبال می‌کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید