7 روش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

کدخبر: ۲۹۷۰۱۴
اقتصاد نیوز:یکی از مشکلات نگران‌کننده‌ای که می‌تواند برای گوشی های هوشمند اتفاق بیفتد، شارژ نشدن گوشی است. ما قصد داریم شما را با 7 روش رفع شارژ نشدن گوشی های اندرویدی آشنا کنیم.
7 روش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، احتمالا تاکنون درباره چگونگی شارژ شدن گوشی موبایل فکر نکرده‌اید. کابل شارژ را متصل کرده و یک صدای کوچک می‌شنوید و به کار خود رسیدگی خواهید کرد، اما ممکن است دلایل مختلفی مانع شارژ شدن گوشی شوند. خوشبختانه مجبور نیستید به دلیل شارژ نشدن گوشی اندرویدی ، سریعا برای تعمیر به مراکز تخصصی مراجعه کنید. در این مقاله ما روش‌های مختلف رفع مشکل شارژ نشدن گوشی را آموزش خواهیم داد.

1: گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کنید

معمولا ایجاد چنین مشکلاتی در گوشی های هوشمند می‌تواند دلایل بسیار عجیب و ساده‌ای داشته باشد. راه‌اندازی مجدد دستگاه را می‌توان نخستین اقدام شما برای رفع چنین مشکلاتی دانست؛ این کار می‌تواند تمام سرویس‌های فعال در پس‌زمینه را غیرفعال کرده و اجزای هسته را بازسازی کند. به سادگی کلید پاور را نگه دارید و بر روی گزینه Restart ضربه بزنید. در صورتی که مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی شما پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه رفع نشود، باید کلیه برنامه های شخص ثالث را بررسی کرده و موارد مشکوک را حذف کنید.

2: تلفن خود را در حالت ایمن شارژ کنید

به عنوان گام بعدی، تلفن خود را در حالت ایمن بوت کنید. به طور کلی می‌توان حالت امن (Safe Mode) را یک محیط سندباکس دانست که گوشی را فقط به نرم افزاری که در ابتدا دارد، تبدیل خواهد کرد؛ این بدان معناست که تمام برنامه‌های شخص ثالث که دانلود کرده‌اید در حالت ایمن اجرا نخواهد شد. در صورتی که بتوانید گوشی خود را در حالت ایمن شارژ کنید، قطعا متوجه خواهید شد که مشکل شارژ نشدن گوشی شما مربوط به یک برنامه شخص ثالث است. شما باید هر چه سریع‌تر، کلیه برنامه‌هایی که اخیرا دانلود کرده‌اید را حذف کرده و گوشی را مجددا راه‌اندازی کنید تا مشکل برطرف شود. در صورتی که نمی‌توانید مشکل را با این روش حل کنید، راه‌اندازی مجدد کارخانه می‌تواند کارآیی بیشتری داشته باشد.

برای ورود به حالت ایمن در اکثر دستگاه های جدید اندرویدی باید دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. در ادامه باید گزینه خاموش را لمس کرده و لحظاتی را در همان حالت صبر کنید؛ گوشی شما به سرعت با حالت ایمن راه‌اندازی مجدد خواهد شد. شما برای خارج شدن از حالت Safe Mode باید روش مربوطه را تکرار کرده و گزینه Restart را انتخاب کنید. از آن جایی که تمام پوسته‌های اندروید شما به شیوه مشابه عمل نمی‌کنند، روند ورود به حالت ایمن می‌تواند متفاوت باشد. در صورتی که روش ذکرشده برای ورود به Safe Mode در گوشی اندرویدی شما عمل نکند، می‌توانید از وب سایت پشتیبانی گوشی هوشمندتان برای پیگیری کلیدهای ترکیبی برای ورود به حالت ایمن استفاده کنید.

3: از یک کابل، سوکت یا آداپتور متفاوت استفاده کنید

مشکل شارژ نشدن گوشی ممکن است به دلیل معیوب بودن لوازم جانبی دستگاه ایجاد شود. این امکان وجود دارد که سیم کابل سست شده باشد؛ همچنین ممکن است شارژ نشدن گوشی به علت عملکرد ناقص آداپتور یا حتی ناتوانی سوکت جهت انتقال صحیح جریان برق باشد.

شما باید برای شارژ کردن گوشی هوشمندتان از یک کابل، آداپتور یا منبع برق دیگری استفاده کنید. ساده‌ترین روش آزمایش این مسئله را می‌توان متصل کردن گوشی از طریق کابل به کامپیوتر دانست. در صورتی که گوشی موبایل شما از طریق اتصال به کامپیوتر، شارژ شود، می‌توانید عیب‌یابی خود را به آداپتور یا سوکت محدود کنید. شما می‌توانید محصولاتی همانند آداپتور یا سوکت را از مراکز معتبر فروش لوازم جانبی گوشی های هوشمند، خریداری کنید.

4: آیا مشکل مربوط به خطای نرم افزاری‌ست؟

یکی از مشکلات رایج در سیستم عامل های تلفن همراه را می‌توان نمایش ندادن آیکون اعلان شارژ شدن گوشی هنگام برقراری اتصال با منبع انرژی دانست. نصب برنامه Ampere به شما این اجازه را خواهد داد تا وضعیت در حال شارژ بودن دستگاه را مشاهده کنید؛ این برنامه وضعیت شارژ گوشی را به شما نشان خواهد داد. زمانی که دستگاه را به برق متصل کنید، وارد برنامه Ampere شوید تا جزئیات مربوط به شارژ شدن گوشی اندرویدی را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این خطای نرم افزاری می‌تواند با بروزرسانی سیستم عامل حل شود؛ حتی ممکن است با راه‌اندازی مجدد دستگاه هم مشکل رفع شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه Ampere را می‌توان قابلیت نشان دادن وضعیت سلامت باتری دستگاه دانست؛ این برنامه می‌تواند میزان ولتاژ و دمای فعلی باتری را هم به شما نشان دهد. یکی دیگر از روش‌های بررسی شارژ شدن گوشی را می‌توان خاموش کردن دستگاه و سپس متصل کردن آن به کابل شارژ دانست؛ همانطور که می‌دانید، زمانی که گوشی شما خاموش باشد و به کابل شارژ متصل شود، با یک انیمیشن به شما نشان خواهد داد که در حال شارژ شدن بوده و در غیر این صورت، گوشی شما دچار مشکل شده است.

5: تمیز کردن پورت شارژ

پورت شارژ را می‌توان یکی از بخش‌های گوشی موبایل دانست که بسیار آسیب‌پذیر است. ذرات گرد و غبار به سرعت می‌توانند مانع اتصال گوشی به منبع انرژی شوند. شما می‌توانید پورت شارژ تلفن خود را بازبینی کرده و در صورت وجود گرد و خاک، آن را پاک کنید؛ این کار را می‌توانید به آسانی و با یک پنبه انجام دهید. پورت شارژ گوشی های هوشمند ضعیف بوده و شما باید تمیز کردن آن را به آرامی انجام دهید.

در صورتی که بخواهید کار خود را با دقت بیشتری انجام دهید، می‌توانید از یک چراغ قوه استفاده کنید. در صورتی که متوجه وجود هرگونه آلودگی خارجی در پورت شارژ شدید، امکان استفاده از ابزارهای مخصوص یا حتی خلال دندان هم وجود دارد. هنگامی که تمیز کردن پورت را انجام دادید، سعی کنید شارژ شدن گوشی را مجددا امتحان کنید.

6: آیا گوشی در آب افتاده است؟

در صورتی که گوشی هوشمند شما در آب افتاده باشد، قبل از متصل کردن آن به برق برای شارژ شدن، باید نسبت به خشک بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. روش‌های مختلفی برای خشک کردن گوشی در آب اقتاده وجود دارد؛ به عنوان مثال می‌توانید از هوای گرم سشوار یا یک کاسه برنج استفاده کنید. توجه داشته باشید که قبل از شارژ کردن گوشی هوشمندی که در آب افتاده است، حداقل 24 ساعت صبر کنید.

7: مراجعه به مرکز خدمات

شما می‌توانید گوشی خود را برای تعمیر به یک مرکز تخصصی بسپارید. از آن جایی که هیچکدام از تاکتیک‌های گفته‌شده موفقیت‌آمیز نبود، قطعا مشکل سخت‌افزاری اتفاق افتاده است. امیدواریم گوشی شما دارای گارانتی باشد و در غیر این صورت، ممکن است تعمیرات برای شما هزینه‌های زیادی به دنبال داشته باشد؛ احتمال تعویض پورت شارژ هم دور از ذهن نیست.

بر اساس اطلاعات موجود، مشکلات مربوط به خرابی شارژر یا پورت شارژ گوشی های هوشمند، بسیار شایع است. شما می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد مشکلات جدی برای پورت شارژ، مراقبت‌های لازم را به خوبی مدنظر داشته باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید