تغییر تابعیت استاد بزرگ شطرنج ایران/ فدراسیون واکنش نشان داد

کدخبر: ۳۱۷۷۸۶
اقتصادنیوز: علیرضا فیروزجا استاد بزرگ شطرنج ایران که هم اکنون در فرانسه حضور دارد، به صورت شفاهی به مسئولان فدراسیون شطرنج کشورمان اعلام کرده که به دنبال تغییر تابعیت است تا از این پس زیر پرچمی به جز پرچم جمهوری اسلامی مسابقه دهد.
تغییر تابعیت استاد بزرگ شطرنج ایران/ فدراسیون واکنش نشان داد

به‌گزارش اقتصادنیوز، مسابقات شطرنج سریع و برق‌آسای قهرمانی جهان قرار است از فردا (چهارشنبه) به میزبانی روسیه برگزار شود و فیروزجا نیز زیر پرچم فدراسیون جهانی رقابت خواهد کرد.

گفته می‌شود علت درخواست وی، محدودیت‌های اعمال شده در بازی‌های او بوده‌است.

به‌گزارش اقتصادنیوز، مهرداد پهلوان زاده در خصوص حضور علیرضا فیروزجا در مسابقات شطرنج سریع و برق آسای قهرمانی جهان با پرچم فدراسیون جهانی اظهار داشت: من هم این موضوع را دیده‌ام. فیروزجا تصمیم گرفته به هر شکل ممکن در این مسابقات شرکت کند. با او صحبت کردیم، اما فیروزجا تصمیمش را گرفته و به ما اعلام کرده می‌خواهد تابعیتش را تغییر دهد.
وی درباره شرایط تغییر تابعیت یک شطرنج‌باز گفت: هیئت رئیسه فدراسیون جهانی شطرنج می‌تواند به تنهایی در این باره تصمیم‌گیری و رأی نهایی را صادر کند. در واقع این موضوع بدون آنکه ما بتوانیم در ایران کاری انجام دهیم، در فیده حل می‌شود. با توجه به سابقه‌ای که سراغ دارم، بعید می‌دانم فدراسیون جهانی با این مسئله مخالفت کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید