دبیر شورای عالی امنیت ملی خبرداد؛ آغاز شمارش معکوس اخراج آمریکا از منطقه

کدخبر: ۳۲۸۴۶۹
اقتصادنیوز: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با رئیس سرویس اطلاعاتی عراق گفت که شمارش معکوس برای اخراج نیروهای آمریکا از منطقه آغاز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: با توجه به شرایط سیاسی و امنیتی عراق، نقش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای مدیریت شرایط جدید بسیار مهم و پیچیده است.

شمخانی ادامه داد: تحولات سیاسی و امنیتی عراق بر ثبات و آرامش منطقه به صورت جدی تاثیر گذار است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد که تشکیل دولت مقتدر و کارآمد در عراق مبتنی بر رای و اراده عموم مردم خواست همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.
 وی گفت که ترور ناجوانمردانه سرداران جبهه مقاومت، شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حاصل خطای راهبردی ترامپ و تیم شرور حاکم بر کاخ سفید بود.
شمخانی با تاکید بر این که شمارش معکوس اخراج آمریکا از منطقه از بامداد جمعه ۱۳ دی ماه آغاز شده است، تصریح کرد: برپایی تظاهرات میلیونی و تاریخی مخالفت با اشغالگری آمریکا و حمایت از استقلال و حاکمیت ملی عراق، نشانه ای از پیشتازی و پرچمداری مردم پرافتخار عراق در مسیر اخراج امریکا از منطقه است.
بر اساس این گزارش، «مصطفی کاظمی» رییس سرویس اطلاعاتی عراق نیز در این دیدار از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم و افزایش ثبات و امنیت در منطقه قدردانی کرد.
وی افزود: موفقیت ایران در مقابله با تروریسم و برقراری امنیت در داخل و پیرامون مرزهای خود دلیل روشنی بر کارکرد کم نظیر الگوی امنیتی جمهوری اسلامی است.
الکاظمی با قدردانی از کمک‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران به عراق در عرصه مبارزه با تروریسم هستیم، اضافه کرد: از تداوم همکاری‌های نزدیک برای ریشه کنی گروه های تروریستی استقبال می کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید