رکوردشکنی تعداد مبتلایان و جان‌باختگان

کدخبر: ۳۳۰۶۲۷
اقتصادنیوز: امروز بار دیگر رکورد تعداد مبتلایان شکسته شد، با این تفاوت که همزمان، تعداد جانباختگان نیز متاسفانه رکورد جدیدی را ثبت کرد.
رکوردشکنی تعداد مبتلایان و جان‌باختگان

image_2020-03-26_17-14-08

به گزارش اقتصادنیوز، طبق اعلام وزارت بهداشت 2389 تن در طول 24 ساعت گذشته به تعداد مبتلایان کرونا در کشور اضافه شد؛ این بالاترین رقمی است که در بازه یک روزه، به تعداد مبتلایان افزوده می‌­شود. در طول 4 روز اخیر، رکورد شناسایی مبتلایان روزانه، هر روز حد نصابی جدیدی را ثبت کرده است. تعداد مبتلایان شناسایی شده در یک روز که بین هزار تا 1200 تن در حال نوسان بود، در طول 2 روز اخیر به بیش از 2000 مورد رسیده است که نشان می‌دهد ظرفیت ایران برای شناسایی بیماران مشکوک به کرونا افزایش یافته است. با اینحال، متاسفانه رکورد تعداد جان‌باختگان روزانه نیز در هفتم فروردین شکسته شد. تا بحال، بیشترین تعداد فوتی‌های ثبت شده در یک روز معادل 149 تن بود، اما امروز وزارت بهداشت تعداد جان‌باختگان کرونا در 24 ساعت اخیر را 157 تن اعلام کرد. اکنون نسبت تعداد جان‌باختگان به مبتلایان روانه معادل 6.6 درصد است که نسبت به روز گذشته افزایشی بوده است.

در حال حاضر مجموع تعداد مبتلایان در مرز 30 هزار قرار دارد؛ دقیقا تعداد بیماران کرونا در کشور 29 هزار و 406 نفر است. مجموع تعداد فوت شده‌ها نیز معادل 2234 نفر شده است. نسبت تعداد جان‌باختگان به تعداد مبتلایان معادل 7.6 درصد است که همچنان سطح بالایی است. در طول یک هفته منتهی به امروز، در هر روز بر تعداد مبتلایان 6.9 درصد افزوده شده است، این شاخص برای تعداد جان‌باختگان معادل 8.2 درصد بوده است. سرعت رشد روزانه تعداد مبتلایان در هفته جاری شدت گرفته است. البته این شدت گرفتن بیشتر متاثر از امکانات شناسایی بوده است تا سرعت شیوع بیماری. در حال حاضر سرعت رشد تعداد مبتلایان و قربانیان به یکدیگر نزدیک است. در حالیکه در هفته گذشته، سرعت رشد تعداد قربانیان در حدود 2 برابر تعداد مبتلایان بود. 

بیشتر بخوانید: 

  احتمال پیک کرونا تا میانه فروردین

  آخرین آمار کرونا در ایران؛ سرعت ابتلا بیشتر شد

  عوارض بایکوت آمار استانی کرونا

 

وضعیت گروه‌های سنی جوان

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، بیشترین توزیع سنی مبتلایان کرونا در بازه 50 تا 59 سال قرار داشته، از آن طرف پیک سنی فوت شده­‌ها در بازه 70 تا 79 سال ثبت شده است. تقریبا 5 درصد از بیماران در بازه سنی 20 تا 29 سال قرار داشته‌اند. بیش از 15 درصد مبتلایان کرونا که ترخیص شده‌اند، نیز در بازه سنی 30 تا 39 سال بوده‌اند. البته این گروه سنی در بین فوت‌شده‌ها کمتر از 5 درصد فراوانی داشته‌اند.

در طول 72 ساعت منتهی به 6 فروردین، میانگین سنی مبتلایان 56.5 سال ثبت شده است، اما میانگین سنی فوت شده‌ها 69.5 سال بوده، یعنی به طور میانگین سن فوت‌شده‌ها از مبتلایان 13 سال بالاتر بوده است. افرادی که دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بوده‌اند، 30 درصد از بیماران کرونایی را تشکیل داده‌اند.  15 درصد از بیماران علائم شدید بیماری را داشته‌اند.

بیش از 88 درصد از فوت‌شده‌ها، بیش از 60 سال سن داشته یا دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بوده‌اند. در نتیجه همچنان کرونا برای افراد مسن و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشترین خطر را دارد و باید بیش از دیگران، نگران این قشر از جامعه بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید