قابلیت جدید برای حذف تماس‌های ناخواسته در اندروید

کدخبر: ۳۴۵۸۱۰
​اقتصاد نیوز:قابلیت تماس های تأیید شده اندروید به زودی به اپلیکیشن Phone اضافه می‌شود. با این قابلیت، شرکت‌ها برای تماس با شما باید از گوگل تأییدیه بگیرند.
قابلیت جدید برای حذف تماس‌های ناخواسته در اندروید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از گجت نیوز، بر اساس گزارش‌ها، نیمی از تماس‌های تلفنی که توسط کاربران گوشی‌های هوشمند در سال جاری پاسخ داده شده، تماس‌های هرز و یا از سوی شیادان بوده است. به عبارت دیگر وقتی شما صدای زنگ گوشی خود را می‌شنوید، به احتمال خیلی زیاد آن یک تماس ناخواسته است. گوگل یک ویژگی جدید را به اپلیکیشن تماس اندروید اضافه خواهد کرد که به شما اجازه می‌دهد تصمیم بگیرید به چه تماس‌هایی پاسخ دهید و کدام تماس‌ها با شما گرفته نشود.

صفحه پشتیبانی گوگل به قابلیت جدیدی به نام تماس های تأیید شده اندروید اشاره کرده است. گوگل در این صفحه اشاره کرده است که “Verified Calls” به شما کمک می‌کند «تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد تماس‌های دریافتی» بگیرید. گوگل با کسب و کارها همکاری می‌کند تا از قصد و دلیل آن‌ها برای تماس مطلع شود. گوگل حتی لوگوی آن کسب و کار را نیز در هنگام تماس آن روی صفحه گوشی شما نشان خواهد داد.

تماس های تأیید شده اندروید چگونه کار می‌کند؟

با قابلیت Verified Calls، پیش از آنکه یک کمپانی به شما تماس بگیرد، شماره تلفن خود و شما و قصد تماس با مخاطب را به سرورهای گوگل ارسال خواهد کرد. گوگل سپس بررسی خواهد کرد که دلیل این تماس چه خواهد بود. به طور مثال آیا دلیوری غذای شما رسیده است یا موضوع دیگری دلیل این تماس خواهد بود. سپس اطلاعات به اپلیکیشن تماس گوشی شما ارسال خواهد شد و تماس آن شرکت یا هر کسب و کاری که هست را روی صفحه گوشی خود مشاهده خواهید کرد. البته نگران اطلاعات شخصی خود نباشید، پس از چند دقیقه شماره تماس شما و آن شرکت از سرور گوگل حذف خواهد شد.

 شد.

تماس های تأیید شده اندروید

برای فعال کردن قابلیت تماس های تأیید شده اندروید باید از طریق بخش تنظیمات گوشی خود به مسیر Caller ID and spam (یا Spam and Call Screen) بروید و قابلیت Verified Calls را روشن کنید. همچنین نیاز است گوشی شما به حساب کاربری گوگل شما متصل باشد. برای انی کار در زیر اطلاعات Personal در صفحه تنظیمات گوشی، گزینه‌ی Contact Info و سپس Phone را انتخاب کنید. اکنون باید شماره تلفن خود را وارد کنید. شما همچنین می‌توانید شماره تلفن خود را در این بخش ویرایش کنید یا تغییر دهید.

در نظر داشته باشید این قابلیت فقط در اپلیکیشن Phone شرکت گوگل فعال خواهد شد و اپلیکیشن‌های تماس متفرقه که شرکت‌ها در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند پشتیبانی نمی‌شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید