تحریم ۴ آمریکایی از سوی چین

کدخبر: ۳۷۶۳۱۶
دولت چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، رهبران نهادهای وابسته به دولت آمریکا را به دلیل دخالت آشکار در امور هنگ‌کنگ تحریم می‌کند.
تحریم ۴ آمریکایی از سوی چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری خود گفت، این افراد از ورود به چین منع خواهند شد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: اینگونه اقدامات ایالات متحده، مداخله آشکار در امور هنگ کنگ و چین و نقض قوانین بین‌المللی و هنجارهای بنیادین روابط بین‌المللی است و ما آن را محکوم می‌کنیم و با آن مخالفیم. آمریکا باید فورا از مداخله در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین دست بردارد و از مسیر اشتباه بازگردد.

وی در ادامه در خصوص اقدام متقابل پکن گفت: در واکنش به اقدامات اشتباه ایالات متحده، چین تصمیم دارد تحریم‌هایی را علیه چهار نفر وضع کند.

بنا بر گفته این دیپلمات چینی، چهار فرد مذکور که قرار است در لیست تحریم‌ها قرار گیرند، از ورود به چین، هنگ کنگ و ماکائو منع خواهند شد.

صبح امروز خبرگزاری رویترز گزارش کرد که، دولت ترامپ قصد دارد شرکت «دریایی نفت ملی چین» و شرکت «بین‌المللی تولید نیمه‌رساناها» را به بهانه ارتباط با ارتش و نهادهای نظامی چین، به لیست سیاه خود اضافه کند.

وزارت خارجه چین نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدامات، از آمریکا درخواست کرده بود که در مسیر همکاری دوجانبه واشنگتن و پکن سنگ‌اندازی نکند.

این ماه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد، تحریم‌هایی را علیه چهار شخص چینی دیگر در ارتباط با اقداماتشان در رابطه با هنگ کنگ اعمال می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید