شهر گردشگر از مفهوم تا واقعیت

کدخبر: ۲۳۵۳۷۲
اقتصادنیوز: دکتر جمشید اثنی عشری مدیر اداره کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران در ارتباط با اینکه ایران مال می‌تواند در آینده به عنوان قطب گردشگری ایران محسوب شود و از خروج ارز جلوگیری کند اذعان داشت: در واقع بازار بزرگ ایران یک جاذیه جدید گردشگری برای کل کشور است و با توجه به جمعیت 80 میلیونی ایران و کشورهای همسایه، مجموعه ایران مال با توجه ویژه به گردشگری توانایی کمک به اقتصاد ایران را داشته و با رونق بیش از پیش صنعت ارزآور گردشگری از خام فروشی و درآمدزایی متکی به نفت جلوگیری خواهد کرد.
شهر گردشگر از مفهوم تا واقعیت

به گزارش اقتصادنیوز: مدیر اداره کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران تاکید کرد: مفهوم شهر گردشگر نگرش متفاوت به داشته‌های ذاتی شهر است؛ در ظاهر دارای مفهومی انتزاعی است، اما توجه به جذابیت‌هایی دارد که در هر شهر و مکان این کشور وجود دارد. بنابراین نمایشگاه شهر گردشگر اهتمام دولت را به ترویج گردشگری و توسعه گردشگری نشان خواهد داد. 

اثنی عشری در ادامه خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد هستیم که 8700 میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به گردشگری اختصاص یافته است باید گفت که اقدامی قابل ستایش از سوی دولت در هفته دولت صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران مال به تنهایی خود یک شهر گردشگر است، تمثیلی از ایران در این مجموعه به نمایش درآمده، شهر گردشگر ترکیبی معنادار از شهر و گردشگری است، شهر گردشگر یعنی نگرش متفاوت به داشته‌های ذاتی شهر، شایان به ذکر است که ایران مال با ظرفیت پذیرایی از 80 میلیون ایرانی می‌تواند میزبان گردشگران بسیار زیادی باشد، بر اساس برآوردهای ما ایران مال تا سال 1400 به نقطه‌ای خواهد رسید که سالانه پذیرای100 میلیون گردشگر از سراسر دنیا باشد.

جمشید اثنی عشری مدیر کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران

مدیر اداره کل روابط عمومی بازار بزرگ ایران در خصوص وجه تمایز ایران مال با دیگر مال‌های کشورهای دنیا تصریح کرد: اساسا وجه تمایز بازار بزرگ ایران با دیگر مال‌های دنیا این است که 70 درصد کاربری این مجموعه عظیم غیر تجاری بوده و مجموعه‌ای تفریحی، ورزشی و گردشگری به حساب می‌آید. گفتنی است؛ زیرساخت ایران مال ظرفیت برگزاری 22 رشته ورزشی را به‌وجود آورده و همچنین فضاهایی مانند باغ ایرانی، بازار سنتی، دریاچه موزیکال، جاده تندرستی و هتل 28 طبقه با 400 اتاق در این ایران مال نیز می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید