سردرگمی معامله گران با اخبار متناقض سیاسی

سیگنال صعودی دلار فعال نشد + جدول ونمودار

کدخبر: ۳۷۶۸۰۲
اقتصادنیوز: امروز، دلار بالای مرز 26 هزار تومانی باقی نماند تا سیگنال صعودی از سوی تحلیل گران فنی صادر نشود.
سیگنال صعودی دلار فعال نشد + جدول ونمودار

به گزارش اقتصادنیوز در دوازدهمین روز آذرماه، اسکناس آمریکایی حوالی ساعت 5 عصر با ارزش 25 هزار و 600 تومان مورد معامله قرار می گرفت که 700 تومان کمتر از روز سه شنبه بود. به گفته فعالان، زمانی که معامله گران افزایشی نتوانستند، مرز 26 هزار تومانی را حفظ کنند، میزان فروش ها در بازار شدت گرفت و قیمت تا نزدیکی 25  هزار و 300 تومان هم پایین رفت. با این حال، بازار نشان داد که تمایلی به از دست دادن حمایت اول 25 هزار تومانی  ندارد، در نتیجه کمی در اواخر روز کمی افزایشی شد.

به گفته فعالان، بازار ارز امروز تحت تاثیر اخبار سیاسی متفاوتی قرار داشت و تا حدی به همه آن ها واکنش نشان داد. در ابتدا عنوان شد که شورای نگهبان به طرح مجلس برای کاهش محدودیت های هسته ای ایراد وارد کرده است، پس از آن گفته شد که مجلس، ایرادات مورد نظر شورای نگهبان را رفع کرده است و در اواخر روز خبر رسید که شورای نگهبان این بار با خواست مجلس موافقت کرده است. از نگاه برخی معامله گران در واکنش به این اتفاقات در ابتدای روز دلار ارزان و در ساعات انتهای روز بار دیگر با افزایش خرید مواجه شد. با این حال، گروهی از تحلیل گران باور داشتند، بازار در اواخر روز بیشتر تحت تاثیر بودجه ای قرار گرفت که به مجلس ارائه شد. شایعه حذف دلار 4 هزار و 200 تومانی و پیش بینی فروش بالای 2 میلیون بشکه نفت از نگاه برخی فعالان موجب شد که روند کاهشی دلار متوقف شود.

با این حال، هر کدام از این خبرها می توانستند به گونه ای دیگر نیز در بازار تفسیر شوند. به عنوان مثال، حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی که در اواخر روز مورد تکذیب قرار گرفت، می توانست به معنای باز شدن بیشتر دست دولت برای مداخله در بازار آزاد باشد و حتی به عنوان خبری برای کاهش احتمالی قیمتها در نظر گرفته شود. فروش یا پیش فروش بالای 2 میلیون بشکه نفت می توانست بیانگر آن باشد که دولت کنونی به دنبال رفع تحریم ها در همین سال جاری است. با این حال، معامله گران بازار آزاد احساس می کردند که معرض پیام های متناقضی قرار دارند، در نتیجه تصمیم به خرید و فروش برای آن ها دشوار بود و ممکن است در چنین شرایطی یا از بازار به صورت موقت خارج شوند یا اینکه با سرعت بیشتری خرید و فروشهای خود را بالا ببرند. نوسانات قیمت دلار حداقل در 2 روز اخیر نسبت به هفته گذشته بسیار زیادتر شده است و شاید همین مساله تا حدی سردرگمی نمایانگر معامله گران بازار باشد.

در این میان، عده ای از معامله گران باور داشتند، پذیرش ضمنی شکست در انتخابات از سوی ترامپ در ابتدای روز باعث افت قیمت دلار شد. در مقابل عده ای این موضع را برجسته می کردند که بایدن به دنبال مذاکره در مورد برنامه موشکی ایران و در حضور عربستان است و این موضوع را عامل رشد قیمت ها می دانستند. مجموع این خبرها و تحلیل ها نشان می دهد که در میان معامله گران نیز توافقی در مورد علت کاهش و افزایش قیمت وجود نداشت و تا حدی جو سردرگمی در بازار حکم فرما بود.

تمام بازارها منفی شدند 

امروز بازار ارز روند منفی داشت و سکه هم روز نزولی را با از دست دادن مرز 12 میلیونی سپری کرد. با این حال، سکه به لطف افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی توانست خط حمایت 11 میلیون و 700 هزارتومانی را حفظ کند. کمترین میزان افت در بازارهای امروز را بازار سهام تجربه کرد که شاخص کل آن تنها 2 دهم درصد از ارزش خود را از دست داد.

  • بازدهی بازارها 12 آذر 99
  • روند بهای سکه و ارز 12 آذر 99
  • روند بهای سکه 12 آذر 99
  • روند بهای درهم 12 آذر99
  • روند بهای دلار 12 آذر 99
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید