هجوم معامله گران به سوی سقف جدید

معادلات بازار سکه برهم خورد + نمودار

کدخبر: ۳۷۷۹۶۵
18 آذر 1399هجوم خریداران به بازار، سکه امامی را به بالاترین قیمت آذرماه برد.
معادلات بازار سکه برهم خورد + نمودار

 به گزارش اقتصادنیوز، کمتر معامله گری انتظار داشت که سکه امامی پس از دو بار برخورد به محدوده 12 میلیون و 400 هزار تومان و ناکامی در جهت عبور از آن، بتواند روز سه شنبه جهش خاصی را تجربه کند. با این حال، یک اتفاق غیرمنتظره، سکه بازان را در موقعیت خرید قرار داد و آن صعود بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

 صعود طلای جهانی به بالای هزار و 860 دلار  موجب شد که معادلات برخی بازیگران سکه بر هم بخورد و این فلز گران بها با قدرت از سطح مقاومتی 12 میلیون و 400 هزار تومان عبور کند و تا محدوده 12 میلیون و 700 هزار تومان افزایش یابد. سکه در حالی به مرز 13 میلیون تومانی نزدیک شده است که دو هفته قبل در بازار بیشتر معامله گران به دنبال شناسایی کف قیمتی بودند و نبود خریدار موجب شده بود که برخی معامله گران از احتمال رفتن این فلز گران بها به زیر مرز 10میلیونی صحبت کنند.

با این حال، در این بازه زمانی دو اتفاق به کمک بازار سکه آمده است: برگشت اونس طلا از کانال هزار و 700 دلاری و کاهش احتمال افت سنگین دلار. دلار در این بازه زمانی نه تنها از کانال 24 هزار تومان عبور کرد، بلکه امروز توانست به بالای مرز 26 هزار تومانی هم پا بگذارد. این مرز شکنی موجب شد که سکه بازان احتمال افزایش ارزش اسکناس آمریکایی را جدی تر بگیرند.

سکه از دلار سبقت گرفت

روز سه شنبه سکه در مقایسه با دلار رشد بیشتری را تجربه کرد تا بتوان هم چنان از بالا بودن میزان هیجان بازار سکه نسبت به معاملات اسکناس آمریکایی سخن گفت. سکه امروز در حالی نزدیک به 4 درصد رشد قیمت را به ثبت رساند که میزان رشد دلار کمی بیش از یک درصد بود.

این مساله موجب شد که حباب سکه بالای یک میلیون و 200 هزار تومان قرار بگیرد. اگر روز چهارشنبه دلار نتواند بالای مرز 26 هزار تومانی پیشروی خاصی را انجام دهد، به احتمال زیاد شاهد تعدیل قیمت ها در بازار سکه خواهیم بود، با این حال، تحلیل گران فنی باور دارند که سکه سقف 13 میلیون و 100 هزار تومان را هدف قرار داده است و پس از برخورد به آن در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

به باور بسیاری از فعالان، خرید سکه ممکن است در روزهای آتی سود به همراه داشته باشد، ولی مساله این است که در شرایط حبابی خرید کردن بسیار پرریسک است و می تواند زمینه ساز ضرر شدید معامله گران شود. در چنین شرایطی، معامله گران با تجربه به تازه کاران پیشنهاد می دهند که حتما حد ضرر و سود را به صورت جدی تر در معاملات خود لحاظ کنند.

  • بازدهی بازارها 18 آذر 99
  • روند بهای سکه وارز 18 آذر 99
  • نوسان بهای سکه 18 آذر 1399
  • نوسان بهای درهم 18 آذر 1399
  • نوسان بهای دلار 18 آذر 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید